• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

11
در نشست خبری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالای بهاره و ضیافت رمضان مطرح شد:

اتاق اصناف تهران تنها مسیر قانونی برگزاری نمایشگاه/ برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره و ضیافت رمضان از ۱۵ تا ۲۵ اسفند

  • کد خبر : 2914
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
اتاق اصناف تهران تنها مسیر قانونی برگزاری نمایشگاه/ برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره و ضیافت رمضان از ۱۵ تا ۲۵ اسفند
صبح امروز سه شنبه 10 بهمن 1402 رئیس و نایب رئیس اتاق اصناف تهران میزبان اصحاب رسانه و خبرگزاری‎ها بودند تا پاسخگوی سوالات آنها در خصوص نحوه برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالای بهاره و ضیافت رمضان باشند.

در جریان این نشست ابتدا حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران ضمن خیرمقدم و قدردانی از حضور همه خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: آن چیزی که بر اساس قانون وضع شده و مهم است اینکه توزیع کالا در اختیار اصناف بوده و هر کسی بخواهد در این حوزه وارد شود باید از مسیر اتاق اصناف ورود پیدا کند و در غیر این صورت اقدامی غیرقانونی محسوب می شود.

رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: اصناف در حوزه تولید، توزیع و ارایه خدمات نقش بسیار مهم و اشراف کامل دارند. با توجه به سبقه و گذشته طولانی، اصناف، مهمترین قشری هستند که به ذائقه مردم، میزان و نوع نیاز آنها آگاهی دارند؛ لذا برگزاری نمایشگاه‎هایی مانند نمایشگاه بهاره با استناد به این موضوع و قانون موجود فقط می‎تواند از طریق اصناف به شکل مطلوب انجام شود.

برگزاری هر نمایشگاهی نیازمند سازوکارهای خاص خود است

وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه‎هایی نیازمند تخصص، کارشناسی و سازوکارهای خاص از جمله نظارت و بازرسی کامل، آنالیز قیمت و قیمت‎گذاری کارشناسانه، تامین امنیت و بهداشت محل برگزاری نمایشگاه، تامین منافع و حقوق مصرف‎کننده و اصناف است که باید از سوی مرکز معتبر خود که همان اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی هستند برگزار شوند.

متضرران اصلی دور زدن قانون؛ مردم و مصرف‎کنندگان هستند

رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: تجربه نشان داده است هر اقدامی که در این خصوص خارج از چهارچوب قانون و یا از طریق دور زدن قانون صورت گیرد متضرر اصلی آن همانا جامعه هدف یعنی مصرف‎کنندگان و مردم هستند.

رستگار تصریح کرد: اعلام می کنیم هر بازاری خارج از تنظیم بازار و کارگروه نمایشگاهی برگزار شود خلاف قانون است و همانطور که استاندار، سازمان صمت، معاون اول ریاست جمهوری اعلام کردند اتاق اصناف تنها مسیر اصلی برگزاری این نمایشگاه است.

رستگار برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره و ضیافت رمضان را فرصتی برای تولیدکننده، توزیع‎کننده و مصرف‎کننده برشمرد و افزود: آن چیزی که ما به دنبالش هستیم رسیدن کالای باکیفیت و با قیمت مناسب در بهترین شرایط به دست مصرف‎کننده است.

هدف اصلی اتحادیه های صنفی بر اصل مشتری‎مداری و تامین نیازهای حداقلی مردم در این ایام مبارک است

رئیس اتاق اصناف تهران در هدف اصلی برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره و ضیافت رمضان گفت: هدف واقعی و ایده اتحادیه های صنفی بر اصل مشتری‎مداری و تامین نیازهای حداقلی مردم در این ایام مبارک است؛ لذا پیش‎بینی می شود کالاهای ارایه شده در این نمایشگاه با ۲۰ الی ۶۰ درصد تخفیف به دست مردم برسد که البته ۶۰درصد مربوط به اقلام عرضه شده از سوی تولیدکننده مستقیم است.

نمایشگاه بهاره از ۱۵ تا ۲۵ اسفند برگزار می شود

در ادامه این نشست احمد ابوالحسنی، نایب رئیس اتاق اصناف تهران ضمن اعلام زمان برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره و ضیافت رمضان از ۱۵ الی ۲۵ اسفند گفت: این نمایشگاه به منظور دسترسی راحت همه شهروندان عزیز تهرانی در پنج نقطه شامل ارم سبز، فرهنگ‎سرای اشراق، فرهنگ‎سرای خاوران، شهر آفتاب و مصلای تهران از ۱۰ صبح تا ۹ شب و در چهار روز ماه مبارک رمضان از ۳ بعداز ظهر تا ۱۰ شب برگزار خواهد شد.

اولویت اول‎مان حضور تولیدکننده به صورت مستقیم است

نایب رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: اولویت اول ما در این نمایشگاه حضور تولیدکننده به صورت مستقیم و افراد دارای مجوز کسب است؛ چرا که با تحقق این مهم مصرف‎کننده با بهترین قیمت می‎تواند به کالای مورد نیاز دسترسی داشته باشد و تولیدکننده نیز به منافع خود می‎رسد.

مداخله شهرداری و ارشاد در برگزاری نمایشگاه

وی ضمن انتقاد از دخالت شهرداری و برخی مراکز در برگزاری نمایشگاه تصریح کرد: یکی از دغدغه‎های مهم اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی دخالت شهرداری و برخی مراکز از جمله وزارت ارشاد در بحث برگزاری نمایشگاه‎ها به عناوین مختلف است. وزارت ارشاد که هیچ سنخیتی با این موضوع ندارد و طبق قانون هیچ مسئولیتی در عرضه کالا ندارد نمایشگاه‎هایی را تحت عنوان عفاف و حجاب برگزار می‎کند؛ اما متاسفانه در آن خشکبار هم توزیع می‎شود.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه پیگیر این موضوع هستیم گفت: برگزاری اینگونه نمایشگاه‎ها نیاز به تخصص و کارشناسی‎های صنفی، بازرسی و نظارت کامل دارد که فقط در حوزه اتحادیه‎های صنفی و اتاق اصناف قرار می‎گیرد. در مورد کالاهای توزیع شده در نمایشگاه ما باید جوابگو باشیم و بنابراین جواز کسب و کار، نحوه فعالیت نمایشگاه، قیمت کالاها در این نمایشگاه‎ها نظارت می‎شود.

وی تصریح کرد: بیشتر نمایشگاه‎هایی که شهرداری و وزارت ارشاد مجوز برگزاری آن را می‎دهند کسانی وارد می‎شوند که نه مجوز دارند و نه مهارت و تخصصی.

فروش فوق‎العاده تنها با مجوز اتحادیه‎های صنفی و اتاق اصناف

ابوالحسنی همچنین بیان کرد: در کنار برگزاری این نمایشگاه برای تامین منافع و ایجاد بازار شب عید برای تمامی اصناف و همچنین راحتی بیشتر مردم در دیگر واحدهای صنفی فروش فوق‎العاده را خواهیم داشت که آن هم با مجوز و نظارت کامل اتحادیه‎های صنفی و اتاق اصناف انجام خواهد شد.

او ادامه داد: هیچ فروشگاهی نمی‎تواند بدون مجوز از اتحادیه صنفی مربوطه اقدام به فروش فوق‎العاده کند و در غیر این صورت خلاف قانون بوده و برخورد قانونی هم خواهد شد.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران از عرضه گروه کالاهای پوشاک، مواد غذایی، آجیل و خشکبار، شیرینی، لوستر، چینی و بلور و کالاهای اساسی تنظیم بازار در این نمایشگاه خبر داد.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=2914
  • نویسنده : مولائی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع ‎رسانی اتاق اصناف تهران
  • 500 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.