• امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
کل اخبار 1260اخبار امروز : 2

اطلاعیه ها

یک بام و دو هوایِ تصمیم گیران منجر به از هم گسیختگیِ صنوف شده/ آقای رئیس جمهور به دادِ اصناف برسید! چاله های وحشتناک زیرِ پای بارفروشانِ تهران/ وزیر کشاورزی باید از تجربیاتِ ما در تنظیم بازار و ذخیره سازی استفاده کند پیوند ناگسستنیِ اصناف، کسبه، بازاریان و پیشه‌وران با فراجا مراجع بالادستی به جای رعایت حال صنوف به آن ها اخطار می دهند!/ هشدار در خصوص تعطیلی گسترده واحدهای صنفی و بیکاری نیروهای انسانی/ فقط خدا می تواند به مردم و اصناف کمک کند مسئولان مشغول رسیدگی به فروشگاه های زنجیره ای هستند/ خواربارفروشان نگذاشته اند آب در دلِ مردم تکان بخورد آیین بزرگداشت مجاهد شهید سیدحسن نصرالله برگزار شد نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مقاومت، سید حسن نصرالله چرا از سرای ایرانی ناراحتیم؟/ نظارت فقط بر کاسبانِ ما در۲۰ متر فضا نیست؛ به سراهای ۲۰ هکتاری ایرانی هم بپردازید! نظرِ ما کاهش تعرفه واردات کالاهاست نارضایتی مردم و نانوایان حاکی از وجود اشکال است/ مطالبه مردم برای افزایش کیفیت پخت نان هدیه ویژه اتحادیه گل و گیاه به زوج‌‎های جوان/ هرچه کیفیت گل بیشتر باشد قیمت نیز بالاتر است آخرین وضعیت بازار میوه و تره‌بار/ تقاضا برای صیفی‌جات کاهش یافت با عرضه مرغ منجمد در مغازه ها و صنف دیگر شاهد نوسانات قیمت نخواهیم بود

2
مهدی آذرنیا، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان ماشین آلات کشاورزی صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزیِ تهران:

یک بام و دو هوایِ تصمیم گیران منجر به از هم گسیختگیِ صنوف شده/ آقای رئیس جمهور به دادِ اصناف برسید!

  • کد خبر : 6094
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
یک بام و دو هوایِ تصمیم گیران منجر به از هم گسیختگیِ صنوف شده/ آقای رئیس جمهور به دادِ اصناف برسید!
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، پیامک جدیدِ پرداخت حق عضویت که این روزها از سوی سامانه مدیریت مطالبات صنفی کشور به دارندگان واحدهای صنفی ارسال می شود علاوه بر اینکه در انبوه مشکلات، چالش جدیدی برای این اقشار زحمتکش و البته در مرز ورشکستگی ایجاد کرده، یک بام و دو هوایِ تصمیم گیران را بیش از پیش نمایان کرده؛ نوعی از بلاتکلیفی که به گفته مهدی آذرنیا، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان ماشین آلات کشاورزی صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزیِ تهران، منجر به از هم گسیختگی اصناف شده است.

این روزها اتحادیه صنف فروشندگان ماشین آلات کشاورزی صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزی، درگیر یک موضوع عجیب شده که چالشی بر چالش های واحدهای صنفی اش افزوده. موضوع، پیامک هایی ست که از سوی سامانه مدیریت مطالبات صنفی کشور برای دارندگان واحدهای صنفی ارسال می شود. متن پیامک ارسالی به مخاطب خود، می گوید که به دلیل عدم پرداخت بدهی حق عضویت سالیانه، پروانه شما در مهلت مقرر، مطابق با بند ۳ ماده ۲ آیین نامه اجرایی ماده ۲۸ قانون نظام صنفی، اطلاعات این واحد صنفی جهت تعطیلی یک هفته ای برای پلیس اماکن ارسال شده. در متن این پیامک همچنین آمده است که پرداخت بدهی مذکور می بایست به صورت الکترونیک و صرفا در سامانه مطالبات تشکل های صنفی اتاق اصناف ایران انجام پذیرد و توصیه شده از پرداخت وجه در کارتخوان اتحادیه و یا سایر شیوه های پرداخت جدا خودداری کنید.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان ماشین آلات کشاورزی صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزیِ تهران در توضیحِ این پیامک ها می گوید:«علی رغم حق عضویت هایی که واحدهای صنفی به اتحادیه پرداخت کرده اند، برای آن ها پیامک هایی با دو اخطار پی در پی که در نهایت منجر به پلمپ واحدها خواهد شد، ارسال می شود.»

مهدی آذرنیا با اشاره به محتوای این پیامک ها که برای خود او هم با وجود پرداخت حق عضویت، ارسال شده، به این نکته اشاره می کند که «این یک پدیده نوظهور و بدعتی جدید است؛ قرار نبوده کسی حق عضویت خود را به سامانه نوین اصناف اتاق اصناف ایران، پرداخت کرده و هر کسی هم که پرداخت نمی کند به او اخطار به پلمپ می دهند!»

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان ماشین آلات کشاورزی صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزیِ تهران، داستان این پیامک ها را یک رسوایی و آبروریزی گسترده می داند  که نقش اتحادیه را به هم زده از این بابت که اتحادیه خلاء قدرت شده و هیچ پاسخی نسبت به اعتراض اعضاء ندارد.

آذرنیا، اظهار بی اطلاعی می کند که چرا تا این حد اصناف تهران را تخریب می کنند؟ چه دست هایی در این کار است و چه کسی می تواند از آن ها دفاع کند؟ توگویی نه گوش شنوایی هست و نه فریادرسی!

به گفته او: اگر روال همین باشد بهتر است روسای اتحادیه ها خودشان خیلی محترمانه استعفا داده و آبرومندانه بروند! چرا که هیچ انگیزه ای برای کار و خدمت باقی نمانده.

آذرنیا که خود از دل سال های طولانی فعالیت و بازار پت به عرصه فعالیت صنفی گذاشته، مشکلات پیش آمده را ماحصل مدیریتِ تصمیم گیرندگان نظام صنفی می داند که هیچ شناختی نسبت به جامعه اصناف ندارند.

او از مسئولان، می خواهد که به داد اصناف تهران و ایران برسند و تاکید می کند که «ما باید از یک جا دستور بگیریم؛ ما زیر نظر اتاق اصناف تهران هستیم؛ اصنافی که متاسفانه یک عده از مخربین به دلیل گرفتن جایگاه بهتر یا محکم نگه داشتن صندلی شان مشغول تخریب آن هستند.»

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان ماشین آلات کشاورزی صنعتی، ساختمانی و لوازم یدکی کشاورزیِ تهران در این جریان، مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد ار مقصر دانسته و از بلاتکلیفی آن ها خبر می دهد و می گوید باید مسئولان عالی رتبه  در امور اقتصادی و حتی شخص رئیس جمهور وارد شوند.

به گفته او: یک بام دو هوای تصمیم گیران منجر به از هم گسیختگی اصناف بزرگی شده که در تمام موقعیت دشوار از دل تاریخ همراه جامعه و مردم و ثبات بخش اقتصاد بوده اند و حالا به اتفاق، ورشکسته شده اند!

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=6094
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 7 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.