• امروز : شنبه, ۱۰ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Saturday - 31 May - 2025
کل اخبار 1888اخبار امروز : 2

اطلاعیه ها

حبوبات پیشی گرفت؛ افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت در عرض چندماه!/ در سایر اقلام؛ خرما اول شد؛ روغن کمیاب در فصل جابجایی فقط از باربری های مجاز، استفاده کنید/ آسیب های استفاده از بدون جوازها غیر قابل جبران است آنچه باید درباره «هولوگرام» رسته مشاوران خدمات رنگ خودرو بدانید/ این هولوگرام در سایت اتحادیه قابل رهگیری است همدلی در صنف و جمع سلایق از مشارکت در انتخابات تا حال و هوای معنوی تور زیارتی مشهد مقدس ایجاد بازار رقابتی نابرابر توسط دولت، فعالان بازار قطعات را به حاشیه راند ثبات دوماهه بازار فرصتی مطمئن برای مبادلات مطمئن/ خریداران همچنان در سردرگمی و تردید هستند فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم‌خانگی به مردم خیانت می‌کنند/ بهره ۳۱ درصدی بانک چگونه پرداخت می‌شود؟! رکود و کاهش تقاضا همچنان در بازار طلا ادامه دارد صورتحساب نوع ۳ همان رسید دستگاه‌های کارتخوان است/ تایید خبر مالیاتی برای اصناف بررسی فرصت‌های همکاری با فعالان صنعت چاپ چین/ برای پیشرفت صنف چاپ باید به ارتقای منافع جمعی فکر کنیم نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مشخص هستیم/ دلیل نوسان قیمت پیاز چیست؟

13
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران:

کمبود قطعات به دلیل دپوی کالاها در بندرعباس/ عدم تخصیص ارز و کسادی بازار با هم در ارتباط هستند

  • کد خبر : 4649
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
کمبود قطعات به دلیل دپوی کالاها در بندرعباس/ عدم تخصیص ارز و کسادی بازار با هم در ارتباط هستند
اصغرفرضی پور قره‌لر، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران گفت: در این اتحادیه حدود هزار و ششصد عضو جوازدار مشغول به فعالیت هستند و چالشی که امروز با آن مواجه هستیم این است که اکثر کالاهای تولیدکنندگان در بندرعباس دپو شده است و مشکل ترخیص پیدا کرده‌اند و همین امر باعث شده که اکثر تولیدکنندگان با کمبود قطعات مواجه شوند.

 رئیس اتحادیه فروشندگان صنف دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران در دیگر چالش های این صنف گفت: شرکت‌های تولیدی موتورسیکلت و دوچرخه در مورد نبود نیروی کار متخصص مشکل دارند، که ما از مراکز دانشگاهی تقاضا داشته‌ایم دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد برای شاغلین در صنف موتورسیکلت اجرایی شود به‌خصوص برای کارخانه های بزرگ.

مشکل تخصیص ارز

فرضی‎‎پور بیان کرد: چالش دیگر ما عدم تخصیص ارز به خصوص برای موتورسیکلت و لوازم یدکی است.

 رئیس اتحادیه فروشندگان صنف دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران اظهار داشت: در میان هفتصد و پنجاه کالای در اولویت لوازم دوچرخه منظور نشده بود که به وسیله نامه‌نگاری‌های صورت گرفته با وزارت صمت ترتیب اثر داده شد گرچه کماکان تعدادی کالا باقی مانده است.

وی ادامه داد: به طور کلی عدم تخصیص ارز و کسادی بازار با هم در ارتباط هستند زمانی که ارز تعلق نمی‌گیرد به طبع آن را باید از بازار آزاد تهیه کرد که دچار نوسان‌های متعددی است و این دلیل باعث می‌‎شود که رکود را در بازار مشاهده کنیم.

لزوم کمک دانشگاه

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران با بیان اینکه حدود شانزده هزار کارگر در شرکت‌های تولیدی موتورسیکلت و دوچرخه مشغول به کار هستند افزود: این تعداد پرسنل مشکلات خاص خود را هم دارا هستند و ما برای تامین نیروی کار متخصص از مراکز دانشگاهی تقاضا داشته‌ایم دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد برای شاغلین در صنف موتور سیکلت اجرایی شود به‌خصوص برای کارخانه‌های بزرگ.

 فرضی پور قره‌لر، بیان داشت: تاکنون هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است این در حالی است که شرکت‎های تولیدی برای تربیت متخصص، مهندسان‎شان را به خارج از کشور فرستاده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران همچنین بیان کرد: درخواست داریم اهتمامی جدی در این خصوص صورت پذیرد مانند بودجه اقساطی که با بانک‌ها تعامل شود و وضعیت صنعت موتورسیکلت یک مقدار بهتر شود.

وی گفت: با توجه به تبدیل موتورهای کاربراتوری به سیستم انژکتور مشکلاتی در رابطه با موتورهای مستهلک وجود دارد که طبق دستور در هشت کلانشهر جمع آوری موتورهای مستهلک و جایگزینی آنها با موتورهای انژکتوری باید صورت پذیرد.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.