• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1169اخبار امروز : 4
6
محمد زند، رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران:

کشورهای عربی مانع صادرات شده اند/ ظرف ۵ سال قیمت ها ۴ برابر شده/ تولیدکننده ها به شهرک های اقماری منتقل شده و هفته ای دو روز برق ندارند

  • کد خبر : 4965
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
کشورهای عربی مانع صادرات شده اند/ ظرف ۵ سال قیمت ها ۴ برابر شده/ تولیدکننده ها به شهرک های اقماری منتقل شده و هفته ای دو روز برق ندارند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، تمام تولیدکننده ها طبق تبصره 4، ماده 26 به شهرک های اقماری منتقل شده اند؛ در این شهرک ها با قیمت های بالا که خرید می کنند هیچ، این ها همه کارگر دارند و هفته ای دو روز هم برق هایشان قطع شده و در واقع تعطیل هستند اما باید هزینه های کارگر را پرداخت کنند و تمام این هزینه ها روی تولید قیمت تمام شده اضافه می شود.

ممنوعیت واردات صنعت مبلمان ‌سازی و درودگری منجر به وفور اجناس قاچاق دربازار این صنف شده.  قاچاق مواد اولیه مبلمان و ورود آن از روسیه به کشور، موضوعی است که با رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران در میان گذاشته ایم. محمد زند ضمن تائید این خبر می گوید که برخی واحدهای صنفی به روسیه رفته و چوب خریداری کرده اند اما به این دلیل که نمی توانستند وارد کنند، پول را آن جا پرداخت کرده، طرف قراردادشان، پول را دریافت کرده و به نحوی به آن ها در ایران تحویل می دهد. به گفته او، برخی از این این تحویل ها در مرز جلفا انجام می دهند.

این نوع خرید مواد اولیه مبلمان در برخی موارد قاچاق نامیده می شود. رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان، می گوید: این نوع تهیه مواد اولیه نسبت به تامین در داخل کشور برای واحدهای صنفی به صرفه تر تمام می شود.

زند با اشاره به مشکلات حمل و جابه جا کردن پول، می گوید کشورهای عربی متاسفانه خریدشان در ایران را با ریال محاسبه کرده و می گویند که حمل آن را خودشان انجام می دهند در حالی که اگر ما خود کار صادرات را انجام دهیم، ارز به ایران وارد می کنیم.

به همین دلیل به گفته رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان، عمده مشکلات آن ها جابه جایی پول است در صورتی که اگر آن ها می توانستند راحت جابه جایی پول را انجام دهند، مشکل قاچاق حل می شد.

او توضیح می دهد که دستگیره ها، فنر، قفل ها و لولاها یا همین ددستگاه های نجاری مثل میخکوب همه خارجی بوده و وقتی وارد می شوند با قیمت های بالا هستند و برای مصرف کننده هم قیمت نهایی، بالا تمام می شود.

زند می افزاید: مبلی که پنج سال پیش ۲۵ میلیون تومان فروخته می شد در حال حاضر برای مشتری ۱۰۰ میلیون تومان تمام می شود. قیمتی که ظرف ۵ سال، چهار برابر شده.

رئیس اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان، در توضیح مشکلات صنف خود تصریح می کند که در این میان تمام تولیدکننده ها طبق تبصره ۴ ماده ۲۶ به شهرک های اقماری  منتقل شده اند؛ در این شهرک ها با قیمت های بالا که خرید می کنند هیچ، این ها همه کارگر دارند و هفته ای دو روز هم برق هایشان قطع شده و در واقع تعطیل هستند اما باید هزینه های کارگر را پرداخت کنند و تمام این هزینه ها روی تولید قیمت تمام شده اضافه می شود.

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4965
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 75 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.