• امروز : دوشنبه, ۱۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 9 September - 2024
کل اخبار 1169اخبار امروز : 0
5
کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران:

کاهش چشمگیر واحدهای بدون پروانه با تلاش اتحادیه/ هیچ مشاور املاکی در تهران امتیاز مسکن ملی را نفروخته

  • کد خبر : 5004
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵
کاهش چشمگیر واحدهای بدون پروانه با تلاش اتحادیه/ هیچ مشاور املاکی در تهران امتیاز مسکن ملی را نفروخته
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، پلمپ بنگاه های املاک بدون پروانه اثرات بسیار مثبتی برای اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران دارد؛ این واحدها یا جمع می کنند یا قانونمند می شوند و یا نسبت به دریافت پروانه اقدام می کنند. واحدهای این صنف همچنین به خاطر تعهدی که نسبت به جامعه و قشر آسیب پذیر دارند، از فروش امتیاز واحدهای موسوم به مسکن مهر خودداری می کنند.

سال گذشته حدود ۴۰۰ واحد بازرسی، طی گشتی که در تهران داشتند، حدود ۲۵۰۰ واحد صنفی بدون پروانه کسب را شناسایی، به اتاق اصناف تهران معرفی کرده و اداره پلیس اماکن آن ها پلمپ کرده و در سال ۱۴۰۳ هم بنا بر اعلام بازرس های اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، واحدهای بدون پروانه کسب، به شدت کاهش پیدا کرده اند.

کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، توضیح می دهد که خوشبختانه با همگاهنگی و کمکی که اداره اماکن با ما داشته به صورت اختصاصی به پلمپ واحدهای بدون پروانه اقدام می کنیم که اثرات بسیار مثبتی برای ما دارد؛ این واحدها یا جمع می کنند یا قانونمند می شوند و یا نسبت به دریافت پروانه اقدام می کنند.

گودرزی، اظهار امیدواری می کند با توجه به شرایطی که قانونگذار تعیین کرده در آینده هم با توجه به ابزاری که از سازمان های مربوطه نظیر وزارت صمت و ثبت اسناد دریافت کنیم، بتوانیم کاری کنیم که واحدهای بدون پروانه از ابتدا نتوانند فعالیت کنند و دیگر نیازی به پلمپشان نباشد.

ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی موضوع دیگری ست که رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران به آن اشاره می کند با این توضیح که «حداقل در تهران گزارشی مبنی بر اینکه واحدهای املاک به فروش امتیاز نهضت ملی مسکن ورود کرده باشند، نداریم.»

گودرزی، سوای این بحث، می گوید: کسی ممکن است در نهضت ملی مسکن شرکت کرده باشد، پول پرداخت کرده و مشول گذر زمان هم شده باشد و شرایطش مهیا نیست؛ به هر دلیلی و به اشکال مختلف می تواند به فامیل خود و یا دور از چشم املاک و خارج از مشاور املاک در بحث قانون مدنی به هر کسی واگذار کرده و بفروشد و حالا صبر کند تا زمانی که سند خورد، انتقال دهد.

به گفته رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، این ها موضوعاتی است که از نظر قانونی تا حدی دچار اشکال هستند و واحدهای این صنف به خاطر تعهدی که نسبت به جامعه و قشر آسیب پذیر دارند، از فروش امتیاز این واحدها  خودداری می کنند.

به اعتقاد گودرزی، در این زمینه وزارت مسکن باید قوانینی بگذارد که اگر کسی قصد فروش دارد، این امتیاز با درصدی از سود به خود سازمان وزارت راه برگردد و این تحویل داده شود به نفر بعدی که مستحق و نیازمند آن است و تعهدات لازم انجام گیرد.

او می گوید: اینکه مدام بگوییم نکنید اما کار اجرایی و قانونی برای منع آن وجود نداشته باشد، بی اثر است اما مطمئن هستم که در تهران، هیچ مشاور املاکی در حوزه نهضت ملی مسکن، خرید و فروشی انجام نداده و اگر هم انجام دهد، کاری غیر انسانی، غیر حرفه ای و غیر قانونی انجام داده.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5004
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 62 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.