• امروز : جمعه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 18 April - 2025
کل اخبار 1776اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

تاثیر منفی ۴۵درصدی نوسانات ارزی بر کار خیاطانِ شهر/ خرید و فروش به نتایج مذاکرات موکول شده سنت دیرینه و میراثی ماندگار که در حال فروپاشی ست/ قیمت تمام شده محصولات سنتی، قابل رقابت با تولیدات صنعتی و زیرپله ای نیست به منظور استفاده از ظرفیت های موجود در صنعت پوشاک وهم افزایی موثر در راستای تحققِ شعار سال با پیگیری های رئیس اتاق اصناف تهران همکاری های مشترک صنوف با ازبکستان رقم می خورد/ رایزنی با نمایندگان سایر سفارتخانه ها در دستورِ کار تجمع حماسی اصناف، کسبه و بازاریان تهران در حمایت از مردم مظلوم غزه مذاکرات تاثیر گذاشت/ بازار یکباره کاهشی شد/ نسبت به بازار جهانی حباب نداریم و مردم می توانند مبادلات خود را به راحتی انجام دهند اولین جلسه هم اندیشی و همفکری/ بررسی عملکرد کارگروه های اصناف و بازار در سال ۱۴۰۳ و برنامه‌های پیش رو در ۱۴۰۴ وقتی یک سرویس چُدن با حقوق یک ماه برابری می کند/ کجای دنیا چنین تورمی را سراغ دارید؟ نوسانات نرخ ارز عامل اصلی افزایش قیمت‌ طلا و سکه/ پیش بینی بازار فردا ۲۷ فروردین ماه بازار خودرو همچنان راکد و بدون مشتری/ قیمت تمامی خودرو‌ها دارای حباب است پلمب واحدهای تجاری بدون حکم قضائی/ کلاف سردرگم قانون و اجرا چرا با تعمیرکاران متخلف صنایع برودتی برخورد نمی‌شود؟/ روزانه ده‌ها شکایت دریافت می‌کنیم

27
فرهاد حقیقی، رئیس اتحادیه آموزشگاه های رانندگی تهران:

معضل از رده خارج شدن خودرو آموزشی با عمر ۷ سال/ شرط تاهل و مدرک تحصیلی مانع استخدام مربی رانندگی است

  • کد خبر : 958
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
معضل از رده خارج شدن خودرو آموزشی با عمر ۷ سال/ شرط تاهل و مدرک تحصیلی مانع استخدام مربی رانندگی است
به گفته رئیس اتحادیه آموزشگاه های رانندگی تهران این صنف در سال ۱۴۰۲ با بحران اقتصادی از جمله از رده خارج شدن خودروهای آموزشی با عمر هفت سال بدون اختصاص تسهیلات تعویض برای صاحبان آنها مواجه شده است.

فرهاد حقیقی، رئیس اتحادیه آموزشگاه های رانندگی تهران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران ضمن اشاره به مشکلات متعدد این صنف بیان کرد: مربیان و همکاران این صنف به دلیل صرفه اقتصادی بهتر، تغییر شغل داده و جذب تاکسی اینترنتی شده اند. خودروهای آموزشی با عمر هفت سال از رده خارج می شوند بدون اینکه تسهیلات تعویض در اختیار صاحبان آنها قرار گیرد. تاهل و مدرک تحصیل شروط استخدام مربی رانندگی و مانعی برای اشتغالزایی است.

وی وضعیت کسب وکار آموزشگاه های رانندگی در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ را اینگونه توصیف کرد: در سال ۱۴۰۲ آموزشگاه های رانندگی با یک بحران شدید مواجه شده اند. از یک سو رکود اقتصادی موجود در جامعه این صنف را هم درگیر کرده و از سوی دیگر مشکلاتی مانند قطع همکاری تعداد زیادی از همکاران و مربیان رانندگی و پیوستن به مشاغل دیگر مانند تاکسی های اینترنتی به دلیل اینکه این مشاغل درآمد بهتری دارند گریبانگیر صنف شده است.

بخشنامه ها و آیین نامه های موازی، سختگیرانه و گاه مغایر قانون

حقیقی در بیان دیگر مشکلات صنف اظهار کرد: از معضلات دیگر اعضای صنف بخشنامه ها و آیین نامه های موازی و سختگیرانه و گاه مغایر قانون است که آموزشگاه های رانندگی را آزار می دهد.

وی در ادامه به بیان جزئیات بیشتر این آیین نامه ها پرداخت و گفت: صنف ما طبق قانون جزو اتاق اصناف و وزارت صمت محسوب می شود و قوانین و شرایط صنفی مخصوص به خود را داراست. از سوی دیگر برای ما آیین نامه هیئت وزیران تصویب گردیده که ماده و تبصره هایی دارد که گاه با قوانین نظام صنفی مغایرت دارد.

حقیقی افزود: مشکل دیگر اینکه صنف ما از معدود صنوفی است که برای شروع کار باید دو مجوز دریافت کند. یک پروانه کسب از اتحادیه و اتاق اصناف و دیگری از پلیس راهور که این هم مشکلات خاص خود را دارد.

تعویض خودرو آموزشی بدون تسهیلات امکان‎پذیر نیست

رئیس اتحادیه آموزشگاه‎های رانندگی تهران در ادامه با اشاره به مسئله مربوط به عمر خودروهای آموزش گفت: طبق آیین نامه هیئت وزیران و قوانین پلیس حداکثر عمر خودرو آموزشی هفت سال تعیین شده است و بعد از آن باید از گردونه آموزش خارج شود. این در حالی است که نه بانک ها و نه کارخانه های خودروساز هیچ وام یا تسهیلاتی در اختیار مربیان برای تعویض اتومبیل شان نمی گذارند.

حقیقی با تاکید بر اینکه اتومبیل برای آموزشگاه رانندگی سرمایه و منبع درآمد محسوب می شود ادامه داد: اگر قرار باشد اتومبیل از رده خارج شود بدون اینکه اتومبیل نو جایگزین آن شود، مربی و آموزشگاه چگونه امرار معاش کنند؟ از مسئولان ذی صلاح در پلیس راهور، وزارت صمت و اتاق اصناف خواهشمندیم یا در این قوانین تجدید نظر کنند یا تسهیلات برای تعویض خودرو در اختیار همکاران ما قرار دهند.

نرخ گذاری این صنف با قانون مغایرت دارد

وی با انتقاد از نحوه نرخ‎گذاری در این صنف گفت: با توجه به اینکه آموزش رانندگی جزو خدمات یک بار مصرف محسوب می شود و تمامی واجدین شرایط رانندگی فقط یکبار آموزش رانندگی می بینند نرخ گذاری این صنف با قانون مغایرت دارد.

رئیس اتحادیه آموزشگاه‎های رانندگی تهران تصریح کرد: نرخ گذاری و تعیین قیمت معین مخصوص کالا و خدمات ضروری و معیشتی است. این کالاه و خدمات در اولویت اول مصرف و خرید قرار دارند. از آنجا که شغل ما درالویت های دوم یا سوم قرار دارد، نباید شامل قانون نرخ گذاری باشد. ولی متاسفانه برای آن نرخ مشخص و بسیار پایینی تعیین گردیده که اصلا رضایت بخش نیست.

پتانسیل جذب و استخدام ۱۰ هزار نیروی کار جوان

او در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از قوانین سختگیرانه صنف ما به استخدام مربی مربوط می شود. مطابق آیین نامه هیئت وزیران شرط استخدام مربی مدرک تحصیلی لیسانس و تاهل است که این موارد بسیار برای آموزشگاه های ما مشکل ساز شده است. اگر شروط مدرک تحصیلی و تاهل در هنگام استخدام حذف گردد اتحادیه ما آمادگی جذب و استخدام ۱۰هزار نیروی کار جوان را دارد.

او همچنین بیان کرد: برخی  ارگان ها به جای متولی گری خود برای ما مشکل ایجاد می کنند. ادارات و سازمان های مختلف مانند شهرداری، پلیس راهور و وزارت کشور با دایر کردن آموزشگاه مختص به خود برای صنف ما به غیر از رقابت منفی مشکلات دیگر هم ایجاد کرده اند.

مشکلات همچنان به قوت خود باقی مانده اند

رئیس اتحادیه آموزشگاه‎های رانندگی تهران در خاتمه تصریح کرد نزدیک به سه سال است که برای رفع معضلات اشاره شده با ارگان های مختلف مانند پلیس راهور، وزارت کشور، وزارت صمت، اتاق اصناف تهران و ایران مکاتبه نموده و یا حضوری مشکلات خود را عنوان نموده ایم؛ ولی تا کنون نتیجه بخش نبوده و مشکلات ما همچنان به قوت خود باقی مانده اند.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=958
  • نویسنده : ابراهیمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 506 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.