• امروز : پنجشنبه, ۲۲ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 12 September - 2024
کل اخبار 1186اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت کاهش اختلافات و کلاهبرداری‌ها با ثبت معاملات اموال غیرمنقول در سامانه کاتب ۵۱ درصد از سهام شرکت‌های خودروساز داخلی در اختیار آقازاده‎هاست!/ ثبت نام های خودرو جز سرگرمی، نتیجه‌ای به همراه ندارد سهم صنعت چاپ در ارزش‌افزوده صادراتی کشور بسیار بالاتر از صادرات مستقیم آن است نان سنگک در این مقطع افزایش قیمت ندارد

4
حمیدرضا منافی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر:

دروازه های صادرات را باز کنید/ فرار از وضعیت نامطلوب حاکم بر صنف

  • کد خبر : 5414
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
دروازه های صادرات را باز کنید/ فرار از وضعیت نامطلوب حاکم بر صنف
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر در تهران هم مثل همه صنوف دیگری که در درجه اول نیازها و مایحتاج روزانه شهروندان جای ندارند، از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست. رکود سنگین حاکم بر بازار و قوانین آزاردهنده و متغیری را هم اضافه کنید که حالا دیگر تمام تراکنش های واحدهای صنفی را جزو درآمد آن ها حساب می کند تا مالیات بیشتری بستاند.

حمیدرضا منافی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر در گفتگویی که با پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران داشته، بر این نکته تاکید کرده که وضعیت صنف او با توجه به اینکه کالاهای مربوطه جزو مایحتاج ضروری مردم نبوده و در ردیف های آخر سبد خانوار( اگر جایی در این سبد باقی مانده باشد) قرار گرفته، مطلوب نیست.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر امیدوار است نمایشگاه بین المللی مربوط به واحدهای صنفی او که در تاریخ سوم تا هشتم آبان ماه به منظور توسعه صادرات و عرضه کالا برگزار می شود، بتواند گشایشی ایجاد کرده و اندکی مشکلات این صنف را تعدیل کند.

منافی در راستای توضیح موانع پیش پای کسب و کار و برساخته رکود و اقتصاد تورمی با اشاره به اخذ مالیات های سنگینی که باری صنف ما وضع می شود، گفته است که «تمام تراکنش ها یا تمام ورودی های ما را درآمد تلقی می کنند؛ این است که صنف ما را دچار مشکلات مالیاتی کرده که از سمت اداره دارایی به ما تحمیل شده.»

به گفته او، رکود سنگینی که در بازار، شاهد آن هستیم، تاثیر چند برابری بر صنف او گذاشته چراکه همانطور که گفته شد، محتوای کاری این واحدهای صنفی جزو کالای مایحتاج نیست و این زمیانی نگران کننده تر می شود که این صنف شامل شمار بالایی از واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ با پرسنل های مختلف هستند.

ولی این بحث عدم رونق بازار و نبود تقاضا برای خرید مشکلات مالی این چنینی هم تحمیل کرده و ما نگران صنف هستیم و امیدواریم تولیدکننده های ما تا جایی که می توانند حفظ کرده و تغییر کاربری ندهند.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر با تاکید بر انتظار و توقعی که از دولتمردان به منظور رسیدگی به وضعیت ناگوار نرخ مالیاتی، نرخ بیمه، وجود دارد، مهم ترین اتفاقی را که می تواند در این حوزه رخ دهد، باز شدن دروازه های صادرات دانسته و گفته: بحث نمایشگاه های خارجی و حضور تولیدکنندگان ما در نمایشگاه های بین المللی از طریق ارائه سوبسیدها، می تواند شرایطی را فراهم کند تا تولیدکننده های ما بتوانند با در معرض نمایش قراردادن کالای خود به رونق واحدها صنفی خود امیدوار شوند.

بنا به آنچه منافی گفته، صادرات در حال حاضر می تواند خیلی کمک کننده و راه فراری از وضعیت نامطلوب واحدهای صنفی باشد.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوستر، معتقد است که قطعا صادرات نقش بسیار مهمی دارد؛ او بار دیگر با تاکید بر وضعیت نامطلوب صنف خود، توضیح داده که ما کشوری هستیم با زیرساخت های برای تولید ارزان تر نسبت به جاهای دیگر؛ اعم از سوخت و نیروی کار و تمامی این ها باعث می شود محصول تمام شده برای ما به قیمت مناسب تری نسبت به رقبا تمام شده و کالا قیمت رقابتی داشته باشد.

از این جهت به گفته منافی: صادرات کلید و راهگشایی برای عبور از وضعیت فعلی است ولی شرایطش را حاکمیت باید ایجاد کند و شاید به نحوی از دست بخش خصوصی خارج باشد یا در توان او نباشد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5414
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 69 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.