• امروز : سه شنبه, ۲۷ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
کل اخبار 1199اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم رکود مرگبار بازار خودرو/ پیش‌فروش خودرو کلاهبرداری است مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شد

14
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان:

مشکل تامین کالا نداریم/ کمبود تولید و عرضه تخلف است

  • کد خبر : 3013
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
مشکل تامین کالا نداریم/ کمبود تولید و عرضه تخلف است
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در حال حاضر مشکلی برای تامین کالا نداریم، بنابراین نباید شاهد کمبود تولید و عرضه باشیم و این کار تخلف احتکار یا کم فروشی است‌.

حسین فرهیدزاده با اشاره به اهمیت تامین کالا، اظهار کرد: در مواردی که شاهد کاهش تولید و وابستگی به واردات هستیم، ضعف داریم.

وی افزود: انتهای کار در بخش مهار تورم به حوزه بازرسی و نظارت بر می‌گردد. البته نگرش ما در سازمان حمایت بیشتر پیشگیری و نظارت است و بحث قهری مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی است.

رئیس سازمان حمایت در ادامه با بیان اینکه بر اساس تغییراتی که اخیرا در وظایف سازمان حمایت صورت گرفته نظارت بر بازار به سازمان حمایت واگذار شده اما در واقع این موضوع اتفاق جدیدی نیست و همان کارهای قدیمی سازمان با استانداردهای جدید است، تصریح کرد: در واقع مسئولیت تامین اغلب کالاها بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و نظارت بر توزیع بر عهده سازمان حمایت است و در بخش عرضه نیز مسئولیت بر عهده اصناف است. با توجه به مسئولیت سازمان حمایت، اگر کمبودی در کالایی وجود داشته باشد،  معاونت‌های نظارت و بازرسی سازمان‌های صمت باید گزارش دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار تاکید شد که رئیس اتاق اصناف ایران باید در جلسات حضور داشته باشند و این موضوع در خصوص جلسات ستاد تنظیم بازار استان‌ها نیز صادق است، اظهار کرد: برای تامین ارز کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد. اما ممکن است در تامین برخی کالاها از جمله گوشت مشکلاتی مربوط به فصل یا موارد دیگر غیر از مسئله تامین ارز، وجود داشته باشد. به عبارت دقیق‌تر ممکن است ارز واردات این کالا موجود باشد، اما فصل واردات نباشد.

رئیس سازمان حمایت همچنین با تاکید بر اینکه برای تامین مواد اولیه لاستیک مشکل تامین ارز نداریم و به اندازه کافی ارز وجود دارد، اظهار کرد:  در حال حاضر مشکلی برای تامین کالا نداریم، بنابراین نباید شاهد کمبود تولید و عرضه باشیم و این کار تخلف احتکار یا کم فروشی است‌. البته براساس وظایف نظارتی که سازمان حمایت بر عهده دارد اگر کمبود در تولید و عرضه براثر کمبود ارز باشد، آن را نیز بررسی می‌کنیم و قائل به اجحاف به تولید کننده نیستیم.

وی افزود: اولین نظارت مردمی در بازار اصناف هستند، زیرا اصناف جزو مردم هستند. اما برای نظارت ابزارهایی لازم است که نرم افزاری در زمینه نظارت طراحی شده که امروز از آن رونمایی شد.

فرهیدزاده همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اخیرا با افزایش قیمت کالاهای اساسی و مصرفی موافقت شده است یا خیر؟ اظهار کرد: ستاد تنظیم در این خصوص مصوباتی دارد که اجازه افزایش قیمت کالاها تا بعد از ماه رمضان نمی‌دهد، اما هنوز مصوبات آن به سازمان حمایت ابلاغ نشده است.

همچنین به گفته وی براساس دستور ریاست جمهور، مسئولیت هماهنگی بین دستگاه های مختلف در نظارت بر بازار به سازمان حمایت واگذار شده است.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=3013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.