• امروز : شنبه, ۲۳ فروردین , ۱۴۰۴
  • برابر با : Saturday - 12 April - 2025
کل اخبار 1760اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

وقتی یک سرویس چُدن با حقوق یک ماه برابری می کند/ کجای دنیا چنین تورمی را سراغ دارید؟ سالِ مالی خوبی نداشتیم/ امید به نتیجه مثبتِ توافقات در رشد فعالیت صنفی ترجیح خرید مصنوعات طلا به جای سکه و طلای آب شده/ بهترین جا برای سرمایه گذاری های خُردِ شهروندان پیگیری های اتحادیه تخفیف ۴۰ درصدی طرح ترافیک را به ۷۰ درصد رساند/ برای اولین بار تعداد صدورِ جواز از ابطال آن پیشی گرفت فعالیت های اتحادیه و تیم جدید نویدبخشِ سالی به دور از تلاطم برای همکاران صنفی خودروهایی که در بم معطل یک امضای وزارت صمت خاک می خورند و دولتی که دستش را از گلوی صنف برنمی دارد! وحدت مشکلات در همه صنوف/ در زبان از کمک به تولید کننده می گوییم و در عمل آن ها را تحت فشار قرار می دهیم رنگ هم کالای لوکس و زینتی شد/ بیش از ۶۰ درصد خانواده ها نظافت را جایگزین رنگ کرده اند هرجا فشارِ نرخ دستوری باشد فساد ایجاد می شود/ در حال حاضر هیچ ارگان تصمیم گیرنده ای نداریم/ نان سنگک را آزاد کنید انجماد در بازار تزئینات داخلی ساختمان/ میزان تقاضا به یک‌سوم رسید اعلام تخفیف‌های دروغین، به بازار آسیب زده است سی و دومین نمایشگاه تخصصی آرایشی بهداشتی و عطریات فرصتی برای آشنایی با نوآوری ها و دستاوردهای جدید در حوزه زیبایی و سلامت تداخل پلیس+۱۰ در کسب و کار عکاسان/ چرخه معیوب و غیرشفاف باید اصلاح شود

23
سیداحمد حسینی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران:

قیمت قطعات خودرو افزایش نخواهد یافت/ ایجاد محدودیت واردات عامل اصلی کمبود در بازار

  • کد خبر : 706
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
قیمت قطعات خودرو افزایش نخواهد یافت/ ایجاد محدودیت واردات عامل اصلی کمبود در بازار
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران گفت: بازار لوازم یدکی با رکود شدید مواجه است، بعید می دانم نرخ لوازم یدکی در شش ماهه دوم سال جاری افزایشی داشته باشد.

سیداحمد حسینی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در خصوص ممنوعیت و محدودیت واردات برای قطعات تولید داخل و تاثیر آن در بازار لوازم یدکی گفت: هر نوع قطعه ساخت داخل باید توان تامین نیاز  بازار را داشته باشد.

وی در این خصوص توضیح داد: باتوجه به مشکلات ارزی و صنعتی در کشور تولیدکنندگان نمی توانند نیاز لوازم یدکی داخل را تامین کنند. متاسفانه مسئولان ذیربط تصمیم غیرکارشناسی برای محدودیت واردات کیت کلاچ اتخاذ کردند. زیرا برخی از افرادی که خود را تولیدکننده قطعات معرفی می کنند، صنعتگر نیستند بلکه از سوبسید تولید استفاده می کنند.

حسینی افزود: این فعالان قطعات کیت کلاچ را از کشوری مانند چین وارد و فقط در واحدهای تولیدی خود اقدام به مونتاژ یا بسته بندی آن می کنند. تصمیماتی از قبیل محدودیت یا ممنوعیت واردات قطعات خودرو منجربه چالش صنفی و کمبود لوازم یدکی در بازار می شود. تا امروز تولیدکننده‎ای را ندیدم که محصولاتش ظرفیت تامین بازار داخل را داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در پاسخ به اینکه برخی از قطعه سازان مدعی دستیابی به تکنولوژی تولید محصولاتی هستند که نیاز داخل بازار را تامین می کند بیان کرد: برای پاسخ به این سوال باید ساخت یاتاقان در کشور را مثال زد. دو شرکت بزرگ تولیدکننده یاتاقان در کشور وجود دارد که مانند سایر شرکت های بزرگ در دنیا از دو منبع اصلی اقدام به واردات رول های یاتاقان به کشور می کنند.

برای تنظیم بازار لوازم یدکی باید بخشی از نیاز را به صورت واردات تامین کرد

وی ادامه داد: اگر در کشور کارخانه‎ای برای ساخت رول های یاتاقان با دستیابی به تکنولوژی تولید رول های آن احداث شود، ظرفیت سه ماه تولید این کارخانه نیاز بازار را تامین می کند. در این صورت مابقی تولید رول های یاتاقان باید صادر شود که متاسفانه به دلیل جبر تحریم های ظالمانه امکان این موضوع وجود ندارد. بنابراین برای تنظیم بازار لوازم یدکی باید بخشی از نیاز را به صورت واردات تامین کرد.

حسینی در ارتباط با اینکه بسیاری از کارشناسان معتقد هستند دستورالعمل های خلق الساعه سبب ایجاد التهاب در بازار لوازم یدکی می شود، برای بهبود تصمیم گیری متولیان این صنعت با وزارت صمت تعامل دارید؟ بیان کرد: بله. براساس جلسات متعدد برای تصمیم گیری یا تدوین دستورالعمل و قوانین جهت محدودیت واردات لوازم یدکی از ظرفیت کارشناسی اتحادیه استفاده خواهد شد. این موضوع می تواند منجربه عدم بحران کمبود قطعات در بازار شود.

چالش فروشندگان با تامین هزینه های جاری خود

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در خصوص وضعیت معاملات لوازم یدکی در بازار با توجه به افزایش نرخ ارز، بالا رفتن قیمت نهاده های تولید و کاهش قدرت خرید مالکان خودروها  اذعان کرد: متاسفانه از ابتدای سال جاری تاکنون بازار لوازم یدکی با رکود شدید مواجه است، از همین رو فروشندگان با چالش تامین هزینه های جاری خود مواجه شدند. گفتنی است که این موضوع فقط منوط به فروشندگان لوازم یدکی خودرو تهران نبوده و فعالان این حوزه در سراسر کشور با چنین مشکلی مواجه شدند.

حسینی در ارتباط با صحت برخی شنیده ها مبنی بر افزایش قیمت قطعات خودرو در شش ماهه دوم سال جاری بیان کرد: خیر، همانطور که پیشتر اشاره کردم بازار لوازم یدکی با رکود شدید مواجه شده است، قیمت قطعات در بازار مسیر نزولی دارد. بنابراین بعید می دانم نرخ لوازم یدکی در شش ماهه دوم سال جاری افزایشی داشته باشد. متاسفانه عدم ثبات در سیاستگذاری های صنعتی کشور منجربه ایجاد چالش های مالی برای اصناف و تولیدکنندگان بخش خصوصی شده است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.