• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
کل اخبار 1169اخبار امروز : 4
5
نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، نقره و سکه فروش:

قیمت سکه و طلا در گرو برنامه های رئیس دولت چهاردهم

  • کد خبر : 4936
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
قیمت سکه و طلا در گرو برنامه های رئیس دولت چهاردهم
باید منتظر ماند و مشاهده کرد که رئیس دولت چهاردهم چه برنامه‌ هایی درخصوص مدیریت بازارهای مالی دارد و مسائل اقصادی کشور را چگونه مدیریت می‌ کند.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر، نقره و سکه فروش درباره انتخابات ریاست جمهوری و تاثیر آن بر بازار طلا و سکه، گفت:« در زمان انتخابات ریاست جمهوری، چه در دوره اول و چه در دوره دوم، بازار طلا و سکه شاهد افزایش قیمت‌ها بود؛ علی‌رغم آنکه در بازارهای جهانی چنین رشدی دیده نمی‌شد. اما فردای انتخابات دوره دوم بازار تا اواسط هفته رشد قیمت‌ها به تدریج کاهشی و متوقف شد.»

او افزود:« قیمت طلا و سکه از ابتدای سال، رشدی ناگهانی و چشم‌گیری داشت، اما این افزایش‌ها مقطعی و ناشی از تنش‌های منطقه بود. پس از آن رکود شدیدی بر بازار طلا و سکه حاکم شد و حال یک ثبات و ریزش خوبی مشاهده می‌ شود. به نظر می‌ رسد که بازار هفته‌ های آینده تحت تاثیر مولفه‌هایی، مثل عرضه و تقاضا، انس جهانی و بازار داخلی دلار شاهد نوسانات یک تا سه درصدی باشد که آن هم طبیعی است.»

بذرافشان قیمت طلا و سکه در کشور را با روند انس جهانی مقایسه کرد و توضیح داد که باتوجه به بازارهای جهانی بازار طلای داخلی هماهنگی دارد و احتمال کاهش قیمت بسیار کم است؛ چرا که طلا و سکه، به دلیل کاهش نرخ ارز و همچنین فرارسیدن ماه محرم ریزش قیمت خود را در امسال داشتند و حال در یک بازه مشخص درحال نوسان است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه پیش‌ بینی کرد که انس‌ جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۲۴ سقف ۳۰۰۰ دلار را می‌ شکند و به تبع آن بازار طلا و سکه کشورهای مختلف هم روند صعودی خود را آغاز می‌ کنند.

به گفته بذرافشان باید منتظر ماند و مشاهده کرد که رئیس دولت چهاردهم چه برنامه‌ هایی درخصوص مدیریت بازارهای مالی دارد و مسائل اقصادی کشور را چگونه مدیریت می‌ کند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=4936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.