• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل اخبار 1209اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

فرهنگ استفاده از «نانِ سالم» از نانِ شب هم واجب تر است/ نان و قهوه و اتفاقی که می تواند برای شهروندان جذاب باشد بیمه مربیان رانندگی، اعتراض گسترده خودِ آن ها را در پی خواهد داشت/ احساس مسئولیت پوشالی برخی مسئولان و رسانه ها/ دست از سر صنف ما بردارید گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت مطالبه ۲۹ همت مالیات از محل کشف فرار مالیاتی محصولات کشاورزی شناسنامه دار می شوند طلا علی‎رغم کاهش اونس جهانی با نوسانات بازار ارز گران شد اتاق طلا موجب ایجاد کارخانه‌های محصولات طلا و جواهر و رشد اشتغال خواهد شد توزیع روزانه میوه و صیفی به حدود ۲۳ هزار تن رسید/ کمبودی در عرضه میوه‎های پاییز نخواهیم داشت نخستین رویداد ملی جهادگران و الگوهای موفق کسب و کار ناتوانی والدین در تهیه لوازم‌التحریر برای فرزندان خود بسیار ناراحت کننده است

13
صادق فیض آبادی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران:

قطع حلقه ارتباطی اعضاء و اتحادیه از سوی درگاه ملی مجوزها/ باگ ها و خلاهای قانونی؛ حقوقی درگاه ملی مجوزها باید هر چه سریع تر رفع شود

  • کد خبر : 1242
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
قطع حلقه ارتباطی اعضاء و اتحادیه از سوی درگاه ملی مجوزها/ باگ ها و خلاهای قانونی؛ حقوقی درگاه ملی مجوزها باید هر چه سریع تر رفع شود
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران در خصوص اشکالات درگاه ملی صدور مجوزها گفت: درگاه ملی مجوزها باعث شده آن ارتباط معنوی که میان اتحادیه با اعضای زیرمجموعه به واسطه مجوز و امضای مجوز وجود داشت قطع شود.

صادق فیض آبادی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران در گفت و گو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران با بیان مطلب فوق بیان کرد: در گذشته با کمک این امضاء بین اعضا و رئیس اتحادیه ارتباطی محکم ایجاد می شد که هم اکنون این حلقه از بین رفته است. از نظر ما این امر هم باگ مدیریتی و هم سامانه درگاه ملی مجوزهاست که باید رفع شود .

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران خلاهای قانونی در درگاه ملی مجوزها و همچنین نظارت های پسین اتحادیه ها را برشمرد و گفت: تنظیم آیین نامه ای جهت رفع موانع قانونی اتحادیه ها باید در دستور کار اتاق اصناف قرار گیرد تا با کمک اتاق، مشکلات موجود رفع شود.

لزوم رفع سریع باگ ها و خلاهای قانونی؛ حقوقی درگاه ملی مجوزها

وی ضمن اشاره به تغییر پروسه ارایه مجوز کسب و کارها و بروز برخی مشکلات برای اتحادیه ها گفت: ارایه مجوز در درگاه ملی مجوزها به صورت الکترونیکی و جهت تسریع کارها بسیار مطلوب و مورد نظر همه ماست؛ ولی متاسفانه یک سری باگ ها و خلاهای قانونی؛ حقوقی در این سامانه وجود دارد که باید هر چه سریع تر مورد توجه و رفع قرار گیرد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران روش و نحوه اجرای پروسه مجوزها را دچار اشکال غیرقابل اغماض دانست و افزود: عدم استفاده از اتحادیه ها در ارایه مجوزها یکی از باگ های مهم این درگاه است. اتحادیه صنفی بر اساس قانون، نظارت پسین را برعهده دارند ولی با مهجور ماندن آن در زمان صدور مجوز عملا نظارت پسین با اخلال مواجه شده است.

امکان راستی آزمایی و اثبات درستی مدارک وجود ندارد

فیض آبادی یکی از باگ های درگاه ملی مجوز را در نحوه آپلود مدارک مورد نظر عنوان کرد و گفت: متاسفانه هنگام آپلود مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز، امکان راستی آزمایی و اثبات درستی مدارک وجود ندارد. در این رویه مشخص نیست اگر از نظر قانونی مشکلی ایجاد شود این امر متوجه اتحادیه هست یا خیر؟ جایگاه اتحادیه در این مورد کجاست و حتی ارایه کلاس های آموزشی هم شفاف نشده است.

با فتوشاپ و مدارک جعلی هم می توان مجوز گرفت

فیض آبادی تایید اصالت مدارک را مورد بسیار مهمی دانست و تاکید کرد: در حال حاضر برای ارایه مجوز به اعضای این اتحادیه باید سه مدرک اولیه در درگاه آپلود شود؛ ولی هیچ وسیله ای برای اثبات درستی این مدارک وجود ندارد و حتی با کمک فتوشاپ هم می توان مدارک جعلی در سایت گذاشت. لذا این مورد علاوه بر ایجاد مشکلات حقوقی برای اتحادیه، باید هرچه سریع تر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران یکی دیگر از چالش های موجود در این حوزه را نحوه اجرای نظارت پیشین اتحادیه دانست و گفت: در مورد مغایرت پروانه کسب با فعالیت ها مشخص نشده که آیا اتحادیه اجازه ابطال مجوز را دارد یا خیر. این امر کمک اتاق اصناف و تقریر آیین نامه ای به همین مضمون را می طلبد تا مشخص شود که اتحادیه در این مورد چگونه باید عمل کند و مسئله حقوقی متوجه اتحادیه ها نشود.

وی با تاکید بر خلا قانونی در نظارت پسین اتحادیه ها گفت: ثلث اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران متشکل از تولیدکنندگان و تعمیرکاران است. متاسفانه در وظایف اتحادیه عنوان نشده که اگر بازرس با واحدی که تولید ندارد مواجه شود چه باید کند. این امر به کمک و همت اتاق اصناف احتیاج دارد و تنظیم آیین نامه ای جهت رفع موانع قانونی اتحادیه ها باید در دستور کار قرار گیرد.

 

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=1242
  • نویسنده : جعفرقلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری اتاق اصناف تهران
  • 248 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.