• امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
کل اخبار 1298اخبار امروز : 6

اطلاعیه ها

با توان و آبروی صنوف شادآباد را دوباره می سازیم/ فوریت تشکیل کارگروه اتاق اصناف تهران متشکل از روسای اتحادیه ها و نمایندگان بازار شادآباد پشت بام خوابی را تکذیب می کنم/ قشر آسیب پذیر از رده تامین خانه خارج شده/ اجاره نشینی اتباع در شمار بالا و ایجاد مزاحمت برای همسایه ها مورد تائید ما نیست نوع ادبیاتِ شما توهین آمیز و سامانه تان متخلف است/ آقایان فکر می کنند تنها کار اتحادیه ها، دریافت حق عضویت است!/ لطفا بگویید پول هایی که می گیرید، دقیقا کجا خرج می شود؟ تا انتها با شما هستیم آیا مقصران واقعی محاکمه خواهند شد؟!/ وقتی رویه نظارت را از دست اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف خارج می کنند شبهات سامانه نوین اصناف باید رفع شوند حضور میدانی روسای اتحادیه های صنفی تهران در بازار سوخته شادآباد محمدصادق مفتح، جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی شد فصل تلخکامی قنادان و کاهش تقاضای شهروندان علیرغم میل به شیرینی بازارِ جوراب و کشباف های زمستانه داغ می شود؟ به زودی با کمبود جدیِ نیروی کار مواجه خواهیم شد رونقِ کار قاچاقچی ها در ورود ممنوعِ کالاهای محوری خرازانِ شهر دستور پزشکیان برای اخذ مالیات با بررسی تراکنش‌‎های بانکی صدور مجوز فروش کتاب به کیوسک‌ مطبوعات نگران‌کننده است/ رقیب جدید کتابفروشی‌ها مدت زمان خانه‌دار شدن به ۷۰ تا ۸۰ سال رسیده است/ اتفاق خاصی در انتظار بازار مسکن نیست تک نرخی شدن ارز به ثبات بازار کاغذ کمک می‌کند/ با واردات مناسب هیچ کمبودی نداریم

2
رئیس اتحادیه صنف ناشران و کتابفروشان تهران:

صدور مجوز فروش کتاب به کیوسک‌ مطبوعات نگران‌کننده است/ رقیب جدید کتابفروشی‌ها

  • کد خبر : 6283
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
صدور مجوز فروش کتاب به کیوسک‌ مطبوعات نگران‌کننده است/ رقیب جدید کتابفروشی‌ها
ابراهیم کریمی، رئیس اتحادیه صنف ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به مجوز شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران برای فروش کتاب در کیوسک‌ها از این موضوع اظهار نگرانی کرد.

رئیس اتحادیه صنف ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به اعطای مجوز شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران برای عرضه کتاب در کیوسک‌ها، عنوان کرد: اجرایی شدن این کار اشکال دارد، زیرا اگر کانال عرضه کتاب بیشتر شود امکان عرضه شبه‌کتاب و کتاب‌های نازل افزایش پیدا می‌کند که بسیار جای تاسف دارد.

وی با بیان اینکه اگر قرار است چنین طرح‌هایی اجرا شود، بهتر است با اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران هماهنگی شود، گفت: مشورت با اتحادیه به‌عنوان مهم‌ترین تشکل صنفی حوزه نشر و کتابفروشی برای عرضه کتاب ضروری است، من نگرانم که اگر در این محل‌ها بدون نظارت اتحادیه، کتاب عرضه شود، اتفاق‌های خوبی نیفتد.

کریمی افزود: در ایستگاه‌های مترو و مجتمع‌های تجاری، شاهد عرضه کتاب با تخفیف‌های ۵۰ تا ۶۰ درصدی هستیم؛ کتاب‌هایی نازل و کم‌ارزش که به دست مردم می‌رسد؛ بنابراین ممکن است پای کتاب‌های غیرمجاز به این کیوسک‌ها باز شود؛ به همین دلیل معتقدم بهتر است با اتحادیه هماهنگ شود.

رعایت اخلاق حرفه‌ای یک اصل است

رئیس اتحادیه صنف ناشران و کتابفروشان تهران در ادامه درباره نشست هفته جاری هیئت‌مدیره اتحادیه با نماینده فروشندگان کتاب‌های درسی گفت: ناشران کتاب‌های کمک‌درسی از فروش مستقیم کتاب از سوی ناشران در مراکز آموزشی و عرضه این منابع با تخفیف‌های غیرمتعارف گلایه داشتند که شنونده صحبت‌های آن‌ها بودیم.

وی افزود: در این حوزه بهتر است ناشران، اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند و کتاب از کانال کتاب‌فروشی‌ها فروخته شود، تا درآمد و سود داشته باشند.

کریمی ادامه داد: اینکه ناشران، کتاب را با تخفیف بیشتر به واحد آموزشی بفروشند، به مرور زمان موجب تضعیف بنیه و توان اقتصادی همکاران کتابفروش می‌شود و این موضوع به نفع صنعت نشر نیست.

وی با اشاره به رایزنی برای حل این مسئله گفت‌: در تلاشیم برای پیگیری این موضوع با این گروه از ناشران دیدار و گفت‌وگو داشته باشیم که اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند.

 یکشنبه ۲۲ مهرماه، سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اعلام کرد که مجوز فروش تنقلات، کتاب و صنایع دستی از سوی این کیوسک‌ها اخذ شده است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=6283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.