• امروز : سه شنبه, ۲۰ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 10 September - 2024
کل اخبار 1175اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت با اعلام قیمت جدید نان نظارت بر اجرای آن تشدید می‌شود آخرین مهلت برای برخورداری از بخشودگی جرائم مالیاتی نرخ جدید انواع نان در تهران اعلام شد فرش دستباف معاف از رفع تعهد ارزی شد

11
اسدالله احمدی شهریور، رئیس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران:

حذف ضریب مالیاتی قشر ضعیف، ظلم فاحش در حق این صنف است/ بیش از ۸۰ درصد واحدهای صنفی اغذیه فروشان تهران از اقشار کم درآمد جامعه هستند

  • کد خبر : 5044
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
حذف ضریب مالیاتی قشر ضعیف، ظلم فاحش در حق این صنف است/ بیش از ۸۰ درصد واحدهای صنفی اغذیه فروشان تهران از اقشار کم درآمد جامعه هستند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران، بیش از هشتاد درصد از واحدهای صنفی اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بوده و بیشتر به فروش غذاهای سنتی نظیر فلافل، سوسیس بندری، سالاد الویه، کتلت و کوکو و امثالهم مبادرت می کنند؛ واحدهایی که تحت ظلمی آشکار، ضریب مالیاتی آن ها حذف شده است.

یکی از مسائلی که این روزها به بحرانی حاد برای واحدهای صنفی اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران بدل شده و آن ها را آزار می دهد، بحث ضرائب مالیاتی یا همین اینتاکدهای امروزی است.

در گذشته برای واحدهای این صنف، بسته به نوع واحد، چهار رقم ضرایب مالیاتی، اعمال می شد؛ درجه ممتاز با ضریب ۲۰، درجه یک با ضریب ۱۹، درجه دو با ضریب ۱۵ و درجه سه با ضریب ۹؛ اسدالله احمدی شهریور، رئیس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران، در توضیح مشکل ضرایب مالیاتی، می گوید که بدون اطلاع اتحادیه، ضریب مالیاتی ۹ را که مربوط به واحدهای درجه سه می شد حذف کردند که به طرز ملموسی ظلم فاحشی در حق صنف ما به شمار می آید.

احمدی شهریور، شرح می دهد که بیش از هشتاد درصد از صنف او از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بوده و بیشتر به فروش غذاهای سنتی نظیر فلافل، سوسیس بندری، سالاد الویه، کتلت و کوکو و امثالهم مبادرت می کنند.

رئیس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران، می گوید که نامه های متعددی را در اعتراض به حذف این ضرایب مالیاتی که حالا اینتاکد نامیده می شوند، به مراجع مرتبط ارسال کرده اند که تا به امروز منتج به نتیجه نشده ضمن اینکه اکثر واحدهای صنفی نسبت به این مساله اعتراض دارند.

با این همه این اتحادیه از مسئولان درخواست دارد که پیگیر کار باشند چراکه این حق صنف است؛ صنفی که واقعا ضعیف است و از طلوع آفتاب تا پاسی از شب زحمت می کشند در حالی که حقشان پایمال می شود و فریادرسی هم ندارند.

احمدی شهریور به سایر مشکلات صنف ازجمله مهم ترینشان یعنی گرانی اشاره کرده و تاکید می کند که یک جایی باید جلوی گرانی ها گرفته شود.  او می گوید: واحدهای صنفی ما هیچ وقت دنبال گران کردن اقلام خود نیستند؛ این مواد اولیه است که گران می شود؛ کاسب آنالیز کرده و قیمت های خود را آنطور عرضه می کند و البته متضرر هم می شوند و آن سودی را که باید نمی توانند ببرند؛ جنس گران است و قدرت خرید کم است.

رئیس اتحادیه صنف اغذیه فروشان و مواد غذایی تهران، اظهار امیدواری می کند که مسئولان جدید و رئیس جمهور بتوانند جلوی این مشکلات را که گریبانگیر کل اصناف شده  را بگیرند.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5044
  • نویسنده : کیانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف تهران
  • 75 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.