• امروز : دوشنبه, ۲۳ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 14 October - 2024
کل اخبار 1290اخبار امروز : 4

اطلاعیه ها

آیا مقصران واقعی محاکمه خواهند شد؟!/ وقتی رویه نظارت را از دست اتحادیه‎های صنفی و اتاق اصناف خارج می‎کنند! شبهات سامانه نوین اصناف باید رفع شوند حضور میدانی روسای اتحادیه های صنفی تهران در بازار سوخته شادآباد محمدصادق مفتح، جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی شد فصل تلخکامی قنادان و کاهش تقاضای شهروندان علیرغم میل به شیرینی بازارِ جوراب و کشباف های زمستانه داغ می شود؟ به زودی با کمبود جدیِ نیروی کار مواجه خواهیم شد رونقِ کار قاچاقچی ها در ورود ممنوعِ کالاهای محوری خرازانِ شهر سرپرست دبیر اجرایی اتاق اصناف تهران منصوب شد نشست رئیس، هیات رئیسه و روسای اتحادیه‌های صنفی تهران درخصوص سامانه وصول مطالبات صنفی سلب اختیارات و خلعِ ید اتحادیه ها در حمایت از همکاران صنفی نصب دوربین چهره برای طلافروشی ها اجباری شد مستاجران از پیک اجاره عبور کردند/ بازار مسکن آرام است بازار گوشی تلفن‌همراه دارد تک‌قطبی می‌شود/ تلفن‌همراه را نباید با هیچ صنعتی گره بزنند

2
رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران:

تحمیل کنار باری به فروشندگان روغن موتور خلاف مقررات/ روغن موتور یا انواع فیلتر خودرو را از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب بخرید

  • کد خبر : 6162
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۹:۲۰
تحمیل کنار باری به فروشندگان روغن موتور خلاف مقررات/ روغن موتور یا انواع فیلتر خودرو را از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب بخرید
محمدرضا آل سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران گفت: عرضه هر نوع محصول در کنار روغن موتور بدون درخواست فروشنده کالا تحمیلی و خلاف مقررات است.

 بررسی ها نشان می دهد که فروشندگان روغن موتور نسبت به تحمیل کنار باری(دریافت محصولاتی غیر از روغن موتور) گلایه دارند. ظاهرا برخی از شبکه های توزیع یا شرکت های تولید کننده روغن موتور عرضه محصولات خود در بازار چراغ برق را مشروط بر دریافت کنار باری کردند. شاید عرضه کنندگان این محصولات به دنبال پیشگیری از زیان ناشی از سرمایه گذاری جهت تولید باشند، اما هزینه اضافه ای به مشتریان روغن موتور در زمان خرید تحمیل می شود، از همین رو جهت بررسی وضعیت عرضه روغن موتور با محمدرضا آل سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران گفت و گویی به شرح ذیل انجام گرفت.

* برخی از فروشندگان روغن موتور در بازار نسبت به تحمیل کنار باری گلایه دارند، آیا عرضه این محصولات در زمان توزیع روغن موتور قانونی است؟

برخی از شرکت های تولیدکننده یا توزیع کننده روغن موتور در زمان عرضه محصول به فروشندگان محصولاتی مانند شیشه شور، ضدیخ و غیره را که فصل آن گذشته ارائه می دهند، به این محصولات کنار باری گفته می شود. عرضه این محصولات بدون درخواست فروشندگان را می توان کالا تحمیلی معرفی کرد و خلاف مقررات است.

به شرکت های تولیدکننده روغن موتور طی نامه ای اعلام کردیم که در زمان فروش روانکارها اجازه تحمیل کالا به فروشندگان روغن موتور را ندارند

* شما به تخلف عرضه کنار باری در زمان توزیع روغن موتور اشاره داشتید، آیا این مساله را به شرکت های تولیدکننده روغن موتور نیز اعلام کردید؟ کنار باری سبب افزایش قیمت روغن موتور نمی شود؟

بله، به شرکت های تولیدکننده روغن موتور طی نامه ای اعلام کردیم که در زمان فروش روانکارها اجازه تحمیل کالا به فروشندگان روغن موتور را ندارند. در پاسخ به قسمت دوم سوال شما باید گفت که کنار باری تاثیر اندکی روی افزایش قیمت روغن موتور در بازار دارد.

* در حال حاضر وضعیت عرضه روغن موتور در بازار چگونه است و چرا اختلاف قیمت روغن موتور از کارخانه تا بازار وجود دارد؟

ابتدا باید اشاره داشت که در توزیع روغن موتور باید در بازار شدت بیشتری بگیرد و این مسئله به معنای کمبود نیست. در پاسخ به قسمت دیگر سوال شما باید گفت که اختلاف قیمت روغن موتور محدود است و باید توازن ایجاد شود، در اینجا باید یادآور شوم که این تفاوت نرخ نگران کننده نیست.

* در حال حاضر خرید روغن موتور و فیلترهای خودرو برای مالکان دغدغه محسوب می شود، چه پیشنهادی برای مشتریان این محصولات دارید؟

پیشنهاد می کنیم که برای خرید روغن موتور یا انواع فلیتر خودرو از واحدهای صنفی که دارای پروانه کسب هستند، مشتریان اقدام به خرید کنند. گاهی تخصص و دانش فنی فروشندگان روغن موتور می تواند به مشتریان جهت تهیه محصول مناسب کمک کند. البته همین مساله در فیلترهای روغن موتور نیز صادق است، زیرا احتمال تقلبی بودن فیلترها به مراتب کاهش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=6162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.