• امروز : یکشنبه, ۲۵ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 15 September - 2024
کل اخبار 1192اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت افت شدید قیمت خودروهای خارجی در بازار انواع شمش طلا از مالیات معاف شد چک تضمین‌شده جایگزین چک رمزدار می‌شود تولید نان با کیفیت نیازمند فرهنگ‌سازی و ایجاد مشوق است

6
رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران:

افزایش قیمت طلا تحت تأثیر تحولات خاورمیانه/ واحدهای تولیدی با آسیب‌های مالی و اقتصادی مواجه هستند

  • کد خبر : 5055
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
افزایش قیمت طلا تحت تأثیر تحولات خاورمیانه/ واحدهای تولیدی با آسیب‌های مالی و اقتصادی مواجه هستند
نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: از اواسط هفته گذشته، تحت تاثیر تحولات خاورمیانه قیمت طلا و سکه افزایش یافته است..

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران اظهار کرد: از اواسط هفته گذشته یعنی از روز سه‌شنبه و بعد از یک سری نوساناتی که در بازار جهانی اتفاق افتاد و همچنین تحت تأثیر بحران‌های خاورمیانه، افزایش قیمت بازار طلا و سکه را داشتیم که بخشی تحت تاثیر بازارهای جهانی و بخشی تحت تأثیر افزایش نوسانات ارز در کشور و خبرهای ضد اقتصادی در سطح خاورمیانه بود.

بذرافشان افزود: علیرغم افزایش ۴۳ دلاری طلا در بازار جهانی،  همچنان در تشدید رکود و کمبود تقاضا برای خرید طلا تغییری به وجود نیامد. بازار روزهای بدون التهاب و روال عادی خود را طی کرد.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران بیان کرد: قبل از بحران‌های اخیر، قیمت سکه و طلا دو ماه ثبات داشت و سکه در رنج ۴۰ تا ۴۱ میلیون تومان و طلا هم روی مرز ۳ میلیون و ۳۶۰ تا  ۳ میلیون و ۴۲۰ بود. با توجه به ثبات دو ماهه قیمت‌ها تا اواسط هفته گذشته احتمال کاهش قیمت کم است و مردم منتظر کاهش و یا نوسانات خیلی کاهشی نباشند چرا که قیمت‌ها تقریباً ثابت است. البته ممکن است در آینده در صورتی که بازارهای جهانی طبق تحلیل و پیش‌بینی‌ها به سمت افزایش انس جهانی تا پایان سال میلادی برود، یک افزایش قیمت داشته باشد.

بذرافشان گفت: ما در هر انس طلا در بازار جهانی، ۹ دلار افزایش داشتیم که الان دو هزار و ۴۴۴ دلار است در بازارهای داخلی هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۳۷ هزار تومان افزایش داشته است که به ۳ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان رسیده است. سکه طرح جدید با افزایش ۵۵۰ هزار تومانی به ۴۳ میلیون و ۵۵۰ هزارتومان رسیده است. سکه طرح قدیم تقریباً ۲۰۰ هزار تومان افزایش داشته و به ۳۸.۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. نیم سکه و ربع سکه هم هر کدام ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته و به ترتیب به ۲۲.۸۰۰ و ۱۵.۷۰۰ میلیون تومان رسیده‌اند. در قیمت سکه یک گرمی هم تغییری نداشتیم. حباب سکه نیز در حال حاضر ۸ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در بازارهای داخلی است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال شرایط بازار طلا چندان جالب نبوده و جهش تولیدی که در گفته‌های مقام معظم رهبری بر آن تأکید شد، اتفاق نیفتاده و ما حتی کاهش تولید و تقاضا را داشته‌ایم. یک دلیل آن سامانه جامع تجارت بوده و بخشی نیز به دلیل نوسانات بازار ارز و افزایش قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید مردم بوده است. درحال حاضر هم که در ماه محرم هستیم و در ماه محرم صفر به طور کلی مراسمات شادی کاهش پیدا کرده و خرید طلا نیز کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تصریح کرد: همه این شرایط باعث شده تا واحدهای تولیدی و توزیع ما به ویژه واحدهای تولیدی شرایط خوبی نداشته باشند و نسبت به پرداخت هزینه‌های جاری خود از جمله اجاره بها و هزینه‌های پرسنلی و کارگری دچار مشکلات جدی شوند. امیدواریم دولت جدید همچنین نمایندگان مجلس نسبت به تغییرات درباره اصناف و صنعت طلا و جواهر کشور که قدمتی دیرینه دارد نگاه ویژه‌ای داشته باشند و با وضع و یا تغییر برخی قوانین شرایط را بهبود بخشند.

بذرافشان در پایان گفت: در صورتی که این شرایط بحرانی و کاهش تقاضا افزایش پیدا کند قطعاً واحدهای ما به ویژه واحدهای تولیدی دچار آسیب‌های مالی و اقتصادی بیشتر از این شده و این مستلزم توجه ویژه دولت و مجلس است.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.