مسئولان به حرف صنف تعميرکاران خودرو گوش نمي‌دهند/ معرفي تعميرکاران خودرو از سوي سازمان ساماندهي شهرداري تهران به عنوان شغل اورژانس شهر

اخبار ویژه

کاهش 30 الي40 درصدي قاچاق آرد/ نان بدون کارت بانکي فروخته نمي شود/ نانوايي‌ها در آستانه ورشکستگي

ضرورت ورود تاجران با ارتباطات قوي به بازار تجارت خارجي فولاد/ اتفاقات جهاني فولاد در بازارهاي مربوط به ايران تاثير مي گذارد

بازار «کله پاچه» رونقي ندارد/ فروش کمتر علي رغم افزايش هزينه ‌هاي کارفرماها

3

عليرضا نيک آئين، رئيس اتحاديه تعميرکاران خودروي تهران:

مسئولان به حرف صنف تعميرکاران خودرو گوش نمي‌دهند/ معرفي تعميرکاران خودرو از سوي سازمان ساماندهي شهرداري تهران به عنوان شغل اورژانس شهر

  • کد خبر : 94219
  • 1401/04/01

رئيس اتحاديه تعميرکاران خودروي تهران گفت: متاسفانه مسئولان به حرف صنف تعميرکاران خودرو در کشور گوش نمي ‌دهند و اين خيلي آزار دهنده و بغرنج است.

عليرضا نيک آئين، رئيس اتحاديه تعميرکاران خودروي تهران افزود: اين صنف در دوران هشت سال دفاع مقدس و همينطور در ساير بحرانها مثل سيل، زلزله، کرونا و بسياري موارد ديگر هميشه پاي کار بوده و خوش درخشيده است.
وي همچنين با اشاره به اينکه صنف تعميرکاران خودرو در دوران کرونا بشدت دچار صدمه و آسيب شدند، اظهار داشت: حتي در اين شرايط نيز صنف تعميرکاران 400 دستگاه خودرو مربوط به مراکز و بيمارستان هاي درگير کرونا را مجاني تعمير کردند.
رئيس اتحاديه تعميرکاران خودروي تهران گفت: متاسفانه امروز صنف تعميرکاران با مشکلات بسيار زيادي مثل ماليات، بيمه کارگران و بسياري موارد ديگر دست به گريبان هستند؛ ولي کسي حرف آنان را گوش نمي دهد و حق اين صنف نيست که مسئولان بي تفاوت از کنار آنان بگذرند.
وي در ادامه افزود: تعميرکاران خودرو از سوي سازمان ساماندهي شهرداري تهران به عنوان شغل اورژانس شهر شناخته شد اند.
نيک آئين با بيان اينکه 5,5 ميليون خودرو پلاک تهران دارد و در سطح شهر تردد مي کنند، اظهارداشت: اين تعداد خودرو يک اورژانس بسيار قوي براي پشتيباني نياز دارد.
وي ادامه داد: متاسفانه نسل خودروي که اکنون در کشور توليد مي شود طراحي موتور آن خودروها مربوط به 1970 ميلادي است.
رئيس اتحاديه تعميرکاران خودروي تهران گفت: مصرف سوخت اين نوع خودروها بسيار بالاست و ديگر استفاده از چنين خودروهاي صرفه اقتصادي ندارد.
وي با اشاره به اينکه استفاده از خودروهاي برقي و الکتريکي صرفه اقتصادي دارد، افزود: دنيا امروز به سمت توليد و استفاده از اين نوع خودروها در حال حرکت است.
نيک آئين همچنين در پاسخ به سئوالي مبني بر اينکه چرا امروز تعميرکاري به تعويض کاري تبديل شده است، اظهارداشت: اتحاديه صنف تعميرکاران خودرو در طراحي سيستم خودروها هيچ دخالتي ندارد بلکه طراحي خودرو از سوي خودروساز انجام مي شود.
وي ادامه داد: خودرو ساز به نحوي طراحي قطعات خودرو را انجام ميدهد که مصرف لوازم و قطعات يدکي افزايش يابد به عبارت بهتر قطعات خودرو امروز به صورت يکبار مصرف طراحي و توليد مي شود.
رئيس اتحاديه تعميرکاران خودروي تهران گفت: شغل مکانيکي يکي از پردرآمدترين شغل ها در دنياست اما متاسفانه در ايران اينطور نيست.
وي افزود: شوربختانه 90 درصد بروز تخلفات در صنف تعميرکاران خودرو مربوط به واحدهاي فاقد جواز هستند و شايد 10 درصد اين تخلفات مربوط به افراد جوازدار باشد.

منبع : پايگاه جامع اطلاع‌رساني راديو

ثبت دیدگاه

0 در انتظار بررسی : 0
 
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.