قيمت پرايد در فضاي مجازي تا 200 ميليون تومان رسيد/ آخرين وضعيت بازار خودرو بدون تغيير

اخبار ویژه

کاهش 30 الي40 درصدي قاچاق آرد/ نان بدون کارت بانکي فروخته نمي شود/ نانوايي‌ها در آستانه ورشکستگي

ضرورت ورود تاجران با ارتباطات قوي به بازار تجارت خارجي فولاد/ اتفاقات جهاني فولاد در بازارهاي مربوط به ايران تاثير مي گذارد

بازار «کله پاچه» رونقي ندارد/ فروش کمتر علي رغم افزايش هزينه ‌هاي کارفرماها

3

سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه‌‎داران و فروشندگان خودرو تهران:

قيمت پرايد در فضاي مجازي تا 200 ميليون تومان رسيد/ آخرين وضعيت بازار خودرو بدون تغيير

  • کد خبر : 93983
  • 1401/01/30

رئيس اتحاديه نمايشگاه ‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: قيمت پرايد در فضاي مجازي تا 200 ميليون هم رسيده ولي در واقعيت اين گونه نيست.

سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران درباره آخرين وضعيت قيمت خودروي داخلي گفت: در بازار فعلا تغييري مشاهده نمي شود و قيمت ها تا اين لحظه قيمت هاي هفته گذشته است. در اکثر محصولات چه وارداتي، چه مونتاژ و داخلي تغيير محسوسي از نظر قيمتي ديده نمي شود.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: در فضاي مجازي قيمت پرايد تا 195 و 196 ميليون اعلام شده؛ ولي مي توان امروز آن را تا 192 تا 193 ميليون تومان هم خريداري کرد. امروز 206 تيپ 2 حدود 290 ميليون تومان، 207 دندهاي 383 ميليون تومان، پژو 405 حدود 270 ميليون تومان اعلام شده است.

وي با بيان اينکه قيمت پرايد در فضاي مجازي تا 200 ميليون هم رسيده ولي در واقعيت اين گونه نيست، خاطرنشان کرد: اين روزها تاثير شبکه هاي اجتماعي بسيار زياد است و وقتي خودرو به کالاي سرمايه اي تبديل شده، در کالاي سرمايه اي اين خبرهاي فضاي مجازي تاثيرگذار است.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران درباره تاثير حذف قرعه کشي ها بر قيمت خودرو گفت: مساله قرعه کشي نيست؛ بلکه بازار نيازي دارد که بايد تامين شود، وقتي نياز بازار تامين نمي شود و براي يک کالاي محدود مشتري زياد است، فاصله قيمتي براي آن کالا به وجود مي آيد.

موتمني افزود: طي سه سال گذشته نياز بازار به خودرو تامين نشد و اين فاصله قيمتي ايجاد شد که مصرف کننده براي خريد 206 تيپ 2 که در کارخانه 149 ميليون تومان قيمت دارد، بايد 290 ميليون پول پرداخت کند که اين 140 ميليون فاصله قيمت کارخانه تا بازار را مصرف کننده نهايي بايد پرداخت کند. براي از بين بردن اين فاصله قيمتي بايد توليد و عرضه خودرو را بيشتر کرد و اگر اين نياز بازار تامين شود، فاصله قيمتي از بين خواهد رفت و اين مشکل براي قيمت خودرو پيش نمي آيد.

منبع : خبرگزاري ايلنا

ثبت دیدگاه

0 در انتظار بررسی : 0
 
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.