• امروز : چهارشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024
کل اخبار 1203اخبار امروز : 0

اطلاعیه ها

بیمه مربیان رانندگی، اعتراض گسترده خودِ آن ها را در پی خواهد داشت/ احساس مسئولیت پوشالی برخی مسئولان و رسانه ها/ دست از سر صنف ما بردارید گرامیداشتِ یک صنف چندهزارساله با بالاترین میزان اشتغال زایی/ همایش روز ملی کفش و چرم، مامنی برای وحدت رویه بود چالشِ جدیِ ارزش افزوده و نارضایتی ۸۰ درصدی بنکداران مواد غذایی مردم نوشت افزار را «دانه ای» می خرند/۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر، پیک کاری این صنف است نه نمایشگاه ها! نانوایان شهر ناراضی اند/ تعیین نرخ با تاخیر چهارساله به هیچ وجه، پاسخگوی هزینه ها نیست/ دولت مشکل نان را ریشه ای حل کند افزایش بی سابقه اونس جهانی طلا/ بالا رفتن قیمت ها در بازار داخلی برخی ادارات مالیاتی خلاف بخشنامه دولت عمل کردند/ وعده بخشودگی جرایم مالیاتی چه شد؟ از تمهیدات لازم برای قطع گاز تا رسیدگی به اتباع و تلاش برای ساخت شهرک چاپ برای اعضایی که هنوز مجوز کسب دریافت نکرده اند، امکان هیچگونه پیگیری وجود ندارد کمبود شکر معضل جدیدِ سوپرمارکت داران تهران/ هم شکر را با قیمت بالا تهیه کرده و هم مشمول جریمه بازرسان می شوند! جشنواره ضرباهنگ چاپ نماد تبلور وحدت ملی است/ افتخار می کنم که خادم چنین صنفی هستم در برگزاری جشنواره ها حامی صنوف هستیم/ امیدواریم جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ برای همه صنوف تکرار شود استقبال گسترده از چهارمین جشنواره ملی ضرباهنگ چاپ روپوش مدارس در دستانِ مافیای تهران فروش با تهدیدِ خارج شدن از گارانتی/ در ایران خودرو چه خبر است؟ هشدار جدی در مورد کالاهای تقلبی و غیر استاندارد؛ خطرِ مرگ مشاورین املاکی که معاملات خود را در سامانه کاتب ثبت نکنند، متخلف شناخته می شوند زخم خورده سراهای ایرانی و نمایشگاه ها نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان برگزار شد هفتمین جلسه کارگروه تخصصیِ طلا و جواهر برای نخستین بار در تاریخِ اصناف و بازار، ضرایب مالیاتی کاهش یافت نخستین رویداد ملی جهادگران و الگوهای موفق کسب و کار ناتوانی والدین در تهیه لوازم‌التحریر برای فرزندان خود بسیار ناراحت کننده است نحوه بررسی برنامه تولید واحدهای دارای مجوز صنفی ۳۵۰ هزار نفر از اصناف محل مصرف مالیات خود را تعیین کردند  حضور بخش خصوصی می‌تواند بهره‌وری بارفروشان را افزایش دهد/ از به روزرسانی فرآیند‌های کسب و کار استقبال می‌کنیم

3
رئیس اتحادیه صنف  نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران:

۵۱ درصد از سهام شرکت‌های خودروساز داخلی در اختیار آقازاده‎هاست!/ ثبت نام های خودرو جز سرگرمی، نتیجه‌ای به همراه ندارد

  • کد خبر : 5694
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
۵۱ درصد از سهام شرکت‌های خودروساز داخلی در اختیار آقازاده‎هاست!/ ثبت نام های خودرو جز سرگرمی، نتیجه‌ای به همراه ندارد
اسد کرمی، رئیس اتحادیه صنف  نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: ۵۱ درصد از سهام شرکت‌های خودروساز داخلی در اختیار آقازاده هاست؛ کیفیت و قیمت محصول تولیدی برای آن‌ها اهمیت چندانی ندارد و همچنین عرضه کم و تقاضا همواره افزایش می‌یابد و مردم مجبور به خرید محصول بی کیفیت، اما گران هستند.

 بازار خودرو هر روز در انتظار یک اتفاق جدید است و همین موضوع بلاتکلیفی در این بازار را به اوج رسانده است. از بحث واردات خودرو تا عدم تولید محصولات داخلی اثرگذاری شدید بر روی قیمت محصولات در بازار دارد. یکی از مولفه‌های اصلی تعیین قیمت در بازار خودرو نگاه ویژه‌تر به بحث انحصارگری در این بازار توسط افرادی خاص است تا حدی که هر روز فشار مضاعفی را بر متقاضیان اصلی خودرو می‌آورد.

انحصار در صنعت خودرویی کشور تاریخچه نه چندان طولانی دارد، اما تبعات آن آنقدر سنگین است که بازار مصرف را تحت تاثیر قرار داده و زاده ارقام نجومی و غیر واقعی برای محصولات این صنعت شده است.همواره در هر جای دنیا تولید و استفاده از محصول با کیفیت و با تکنولوژی روز نیاز به صرف هزینه دارد و مصرف کننده برای استفاده از بهترین و مناسب‌ترین امکانات کالایی و محصولات تولیدی هزینه صرف می‌کند، اما در ایران استفاده از کمترین امکانات تولیدی، صرف هزینه بالایی دارد چراکه تولید در ایران بر مبنای تکنولوژی و کیفیت نیست بلکه تنها تعیین کننده قیمت‌ها در تمام محصولات تولیدی به ویژه خودرو در کشور، فقط سلیقه و دلواپسی‌های افراد ذی نفع هست.

هنوز واردات، توزیع و قیمت گذاری خودرو‌ها  در بلاتکلیفی بسر می‌برد

در همین رابطه اسدالله کرمی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ در رابطه با وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو گفت: در حال حاضر و با توجه به اعلام آزادسازی واردات، هیچ خودرویی وارد کشور نشده است که بتوانیم به واسطه این تحول، در بازار خودرو قیمت را به تعادل مناسبی برسانیم.

کرمی در ادامه به بحث واردات خودرو اشاره کرد و گفت: شاید در ظاهر فرصت برای واردات خودرو از سوی جانبازان فراهم شده، اما در اصل با توجه به شرایط الزامی برای چنین اقدامی، هنوز واردات، توزیع و قیمت گذاری این خودرو‌ها در بلاتکلیفی است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در پاسخ به اینکه آیا پس از اعلام نتایج ایران خودرو وضعیت بازار در حالت قبلی است؟ گفت: این ثبت نام جز سرگرمی نتیجه به همراه ندارد و افراد انگشت شماری خودرو دریافت خواهند کرد و وعده‌های داده شده را به ندرت انجام می‌دهند، از سوی دیگر ایران خودرو برای تحویل خودرو در زمان تعیین شده به وعده خود عمل نمی‌کند که این روند نشان دهنده درک نشدن و اهمیت نداشتن بازار و قیمت است که باعث راکد شدن خرید فروش می‌شود.کرمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا قیمت‌ها در بازار خودرو روز به روز درحال افزایش است؟ بیان کرد: در حال حاضر هر سه، چهار ماه افزایش قیمت در بازار رخ می‌دهد، اما دلیل افزایش قیمت مشخص نیست چرا که کیفیت و بهره وری از تکنولوژی به‌روز دنیا در خودرو‌های تولید داخل به چشم نمی‌خورد و نظارتی روی این فرایند انجام نمی‌شود این موضوع در حالی است که افزایش قیمت هر لحظه اعمال می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران تصریح کرد: ۵۱ درصد از سهام شرکت‌های خودروساز داخلی در اختیار آقازاده هاست؛ کیفیت و قیمت محصول تولیدی برای آن‌ها اهمیت چندانی ندارد و همچنین عرضه کم و تقاضا همواره افزایش می‌یابد و مردم مجبور به خرید محصول بی کیفیت، اما گران هستند.

به گفته وی، بهترین راهکار برای تثبیت قیمت و آرامش بازار خودرو، خارج کردن همین آقازاده‌ها از بازار خودروست چراکه وجود این افراد به عنوان انحصارگران واقعی وضعیت بازار را به کل برهم زده و مردم را بی اعتماد‌تر از قبل کرده است.

این فعال بازار خودرو افزود: اگر شرایط برای واردات خودرو فراهم شود مردم دیگر تمایل به خرید محصول بی کیفیت و گران داخلی و چینی نخواهند داشت. اگر وارداتی صورت گیرد بازار حالت رقابتی به خود می گیرد و احتمال کاهش قیمت و بهبود نسبی در کیفیت به همراه خواهد داشت. پس به زبان ساده می توان گفت که برخی صاحبان قدرت تمایلی برای برقراری تثبیت در بازار خودرو ندارند.

رانت در بازار خودرو تمامی ندارد

سیاست گذاری‌های دولتی در بخشی که در ظاهر خصوصی و در اصل دولتی است، شرایط را برای متقاضیان اصلی خودرو سخت‌تر کرده است، به گونه‌ای که مردم برای خرید پرایدی که از خط تولید خداحافظی کرده باید بیش از ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند و یا برای خودرو کوئیک که در پایین‌ترین حد از استاندارد‌های جهانی قراد دارد باید بیش از ۵۰۰ میلیون تومان بپردازند!

هر بار که دولت جدیدی سکان اداره کشور را به دست می‌گیرد از همان ابتدا از باید‌ها و حذف رانت در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش تولید و صنایع سخن می‌گوید، اما پس از چندی که از عمرش می‌گذرد همراه و همسو با صاحبان قدرت، نفع رانتی‌ها را اولویت برنامه هایشان قرار می‌دهند، موضوعی که هر بار برای صنعت خودرو تکرار و در هر دولت در مقایسه با دولت قبلی وضعیت صنعت و بازار خودرو بهم ریخته‌تر و بحرانی‌تر می‌شود.

لینک کوتاه : https://otaghasnaftehran.ir/?p=5694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.