ضرورت حمايت از توليد در کنار حفظ منافع مصرف‌کننده/ ايجاد هماهنگي بين بخش‌هاي مختلف توليد، توزيع / ضرورت استفاده از ظرفيت شبکه توزيع خرد

اخبار ویژه

قرارداد ترکمانچاي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي با توليدکنندگان!/ توليد کننده 40 درصد قيمت درج شده بر روي محصول را دريافت مي‌کند 

تعطيلي هاي کرونايي، صنف چلوکباب را نابود کرد/ صنف چلوکباب و چلوخورش بايد در زمره توليدکنندگان قرار گيرند

نبود مواد اوليه براي توليد ام دي اف از مشکلات اساسي مي باشد/ لزوم دسترسي آسان به مواد اوليه داخلي در راستاي تحقق شعار سال

3

محمدصادق مفتح، قائم مقام وزير صمت در امور بازرگاني:

ضرورت حمايت از توليد در کنار حفظ منافع مصرف‌کننده/ ايجاد هماهنگي بين بخش‌هاي مختلف توليد، توزيع / ضرورت استفاده از ظرفيت شبکه توزيع خرد

  • کد خبر : 92464
  • 1399/12/17

قائم مقام وزير صمت در امور بازرگاني حمايت از توليد و حفظ حقوق مصرف‌کننده را يکي از دغدغه‌هاي وزارت صمت عنوان کرد و گفت: با ايجاد شبکه‌ توزيع منتخب و شبکه عرضه مستقيم کالا، در کنار افزايش نظارت‌ها بر بازار، ميتوان به اين مهم دست يافت.

جلسه هماهنگي بازار ميوه در ايام پاياني سال و ماه مبارک رمضان، شامگاه شنبه، 16 اسفند ماه با حضور مسئولان مربوطه در وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزي، استانداري و همچنين نمايندگان اتحاديهها و تشکلهاي بخش خصوصي فعال در حوزه توليد، توزيع و عرضه ميوه برگزار شد.

اين جلسه به منظور شناسايي و معرفي ظرفيتهاي موجود در سطح کشور براي عرضه مستقيم و گسترده ميوه در راستاي تعديل قيمتها، دسترسي راحتتر و تنظيم بازار ميوه برگزار شد.

محمدصادق مفتح در اين جلسه با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص وضعيت بازار ميوه، حمايت از حقوق مصرفکننده در کنار حفظ منافع توليدکنندگان را به عنوان يکي از دغدغههاي وزارت صمت معرفي کرد و گفت: با توجه به 2 مناسبت عيد نوروز و ماه مبارک رمضان، نياز به برنامهريزي دقيق است تا ضمن حمايت از توليد، موجبات دسترسي آسان و توانايي تامين اقلام پرمصرف کالا براي جامعه فراهم شود.

قائم مقام وزير در امور بازرگاني انجام اين مهم را امري قابل اجرا دانست و افزود: با هماهنگي و برنامهريزي در جهت استفاده از ظرفيتهاي موجود اين کار شدني است و خوشبختانه بخشهاي مختلف خصوصي و دولتي در اين زمينه اعلام آمادگي کردند.

مفتح با اشاره به وفور ميوه در کشور، ايجاد و گسترش بستر عرضه براي توليدکنندگان را يکي از راهکارهاي موثر در کاهش قيمت و حمايت از توليد اعلام کرد و افزود: در کنار تقويت شبکه نظارت، بسترسازي جهت عرضه مستقيم ميوه ميتواند در تنظيم بازار و حمايت از توليد کمککننده باشد.

طبق گفتههاي قائم مقام وزير صمت در امور بازرگاني، در کنار شبکه توزيع سنتي و نيز ايجاد غرفههاي عرضه مستقيم ميوه توسط توليدکننده، استفاده از پراکندگي خوب شبکه توزيع خرد و بهرهبري از ظرفيت واحدهاي صنفي و اتحاديهها در قالب شبکه توزيع منتخب راهحل مناسبي براي تنظيم بازار ميوه در ايام عيد و ماه مبارک رمضان خواهد بود.

مفتح در اين خصوص توضيح داد: در کنار شبکه توزيع سنتي، ايجاد يک شبکه عرضه جديد و مسيرهاي ميانبر ميتواند باعث برگشت تعادل و ثبات در شبکه توزيع سنتي شود؛ ما نميتوانيم شبکه خردهفروشي را حذف کنيم چرا که اقلام مصرفي در سبد خانوار متنوع است بنابراين در کنار عرضه مستقيم ميوه، ايجاد شبکه منتخب در ميادين و واحدهاي صنفي با همکاري بخشهاي خصوصي در تقويت نظارت و کنترل آن ميتواند اين مشکل را برطرف کند.

وي کاهش قيمت در بازار را در افزايش تقاضا ومصرف موثر دانست و آن را عاملي در راستاي افزايش خروج ميوه از سردخانهها اعلام کرد و گفت: انشاءالله با هماهنگي ايجاد شده بين بخشهاي مختلف توليد، توزيع و عرضه و استفاده از ظرفيت خود کنترلي بين اين بخشها، در کنار اقدامات و نظارتهاي بخشهاي مختلف دولتي، شاهد تعديل قيمتها در بازار خواهيم بود.

ثبت دیدگاه

0 در انتظار بررسی : 0
 
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.