لوازم يدکي گران، مردم بي انگيزه براي تعمير خودرو، کنترل و منع تردد جاده اي، تعميرگاه ها را خالي از خودرو کرده است

اخبار ویژه

قرارداد ترکمانچاي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي با توليدکنندگان!/ توليد کننده 40 درصد قيمت درج شده بر روي محصول را دريافت مي‌کند 

تعطيلي هاي کرونايي، صنف چلوکباب را نابود کرد/ صنف چلوکباب و چلوخورش بايد در زمره توليدکنندگان قرار گيرند

نبود مواد اوليه براي توليد ام دي اف از مشکلات اساسي مي باشد/ لزوم دسترسي آسان به مواد اوليه داخلي در راستاي تحقق شعار سال

3

عليرضا نيک آئين، رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران:

لوازم يدکي گران، مردم بي انگيزه براي تعمير خودرو، کنترل و منع تردد جاده اي، تعميرگاه ها را خالي از خودرو کرده است

  • کد خبر : 92428
  • 1399/12/12

رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران از رکود کسب وکار صنف متبوعش در ايام پاياني سال گفته و اظهار داشت: امسال برخلاف سال هاي پيش به دلايل مختلف از جمله گراني لوازم يدکي، منع ترددهاي جاده اي و مسافرت هاي بين شهري علي رغم نزديکي ايام عيد تعميرگاه هاي خودرو خالي از مشتري است.

عليرضا نيک آئين، رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران با بيان مطلب فوق افزود: هر ساله در روزهاي پاياني سال، مردم به جهت تعطيلات نوروزي و مسافرت هايي که تدارک ديده بودند، براي تعمير خودروهاي خود به تعميرکاران مراجعه مي کردند؛ اما امسال از جنبه هاي مختلف از جمله گراني لوازم يدکي خودرو، ترجيح مي دهند با خودروهاي معيوب در شهر و جاده تردد کنند.

او افزود: همچنين با تصميم ستاد ملي کرونا مبني بر کنترل جاده ها و منع تردد خودورها، مسافرت نيز منع شده و انگيزه اي براي تعمير خودرو باقي نمي ماند؛ ضمن اينکه بودجه مردم براي تامين مالي براي تعمير خودرو بسيار پايين است و ترجيح مي دهند با خودروهاي معيوب خود، کج دار مريض زندگي کنند، اين عوامل منجر به رکود در کسب و کار اين صنف شده است .

نيک آيين با تاکيد بر زيان هاي وارده بر پيکره اقتصاد و اجتماع در اثر تردد خودروهاي معيوب بيان داشت: از آنجايي که اين خودروها نياز به تعمير و تعويض قطعات دارند و اگر تعويض نشوند باعث تخريب بيشتر خودرو، آلودگي هوا و گاهاً خطراتي نظير تصادف هاي ناگوار خواهند شد و بار اقتصادي و اجتماعي آن بطور قطع بر دوش اقتصاد و اجتماع است، لذا دولتمردان به اين موضوع دقت کنند، خودرو اکنون نقش حياتي را براي مردم اجرا مي کند.

او با ابراز نگراني از فعاليت افراد بدون پروانه تصريح کرد: عده زيادي از مردم با درآمدهاي حاصل از خودرو ارتزاق مي کنند. سالم بودن خودرو از ايجاد بسياري از آسيب ها جلوگيري مي کند، لذا اگر لوازم يدگي خودرو کمياب و يا گران باشد در طولاني مدت، آسيب هاي غير قابل جبران براي کشور فراهم مي آورد. لازم است دولت در اين زمينه برنامه هاي مناسبي را داشته باشد تا مردم با هر درآمد اقتصادي بتوانند وسيله نقليه خود را تهيه و يا تعمير کنند، حال آنکه متاسفانه بسياري از تعميرکاران بدون پروانه کسب و خارج از محدوده از استفاده از لوازم و قطعات يدکي دست دوم دريغ نمي کنند.اين لوازم نه تنها منفعتي براي صاحبش ندارد؛ بلکه خطرات جاني نيز به بار مي آورد، اما به دليل عدم قدرت مالي ، اقدام به تهيه اين قطعات مي کنند.

نيک آئين تصريح کرد: قطعات معيوب خودروها به دو حالت به چرخه استفاده باز مي گردد، اول اينکه براي ذوب به کوره سپرده و تبديل به کالاي جديد مي شود و يا اينکه متاسفانه توسط سودجويان، برخي از قطعات با قطعه هاي ديگر برخي لوازم، سرهم و با بسته بندي بسيار خوب وارد بازار مي شود که گاها اصل يا غير اصل آن براي تازه واردهاي اين صنف، قابل شناسايي نيست. در چنين مواردي اگر فرد متخلف عضو اتحاديه باشد و به طور سهوي و يا عمدي قطعه معيوب يا تقلبي را در خودروهاي مشتريان کار گذارد با شکايت مشتري در کميسيون شکايات توسط کارشناسان خبره صنف، موضوع رسيدگي و خسارت وارده توسط تعميرکار پرداخت مي شود.

ثبت دیدگاه

0 در انتظار بررسی : 0
 
 
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.